ÅRSOPPGJØRET 2021 – fra nord til sør

Okay folkens – nå har jeg “stjælt” en idé – av ei som har “stjælt” den et annet sted..nemlig å lage en årskavalkade – et “Årsoppgjør” over året som gikk.
Den flotte tøtta som jeg har stjælt ideen fra, er supertrivelige Utifriluft – og hennes årsoppgjør finner du HER.

Mitt årsoppgjør kommer her – inkludert link til hvert av innleggene som har utmerket seg for meg hver av månedene:

JANUAR

Jeg var på mange, flotte turer hele januar – men jeg tror at det døgnet jeg hadde i gammen “Haillbua” er den turen jeg kommer til å huske lengst.

Et døgn i Haillbua

FEBRUAR

Dessverre ble februar en nedtur i forhold til januar..og det var ikke så veldig mange turene jeg var på.. derfor ble det litt vanskelig å velge ut ett spesielt innlegg..eller øyeblikk..men tenker det får bli en stille stund ved ei elv i nabokommunen min – selv om det tilhører et “samle-innlegg” for månedsskiftet.

Kort oppsummert – og en hællsikkes masse surk

MARS

Mars ja..haha..da var det jaggu ikke mange innleggene å velge mellom. Men noe som jeg nok kommer til å huske lenge, er da jeg tok samegutten på tur til Lofoten, etter at den hadde blitt en “bo-i-bil” – og den vakre mårrautsikten som møtte meg etter første overnattinga.

Bo-i-bil´n

APRIL

Yezz..endelig begynte jeg å livne til litt igjen – og selv om det ble mange turer i april, er nok starten på turen nedover til søstersen det jeg satte mest pris på – nettopp fordi jeg hadde ligget “brakk” så lenge – og det var SÅ fantastisk deilig å begynne å leve litt igjen. Og et vakkert minne fra den turen, var første stoppet – rett før Innhavet.

Skriblerier mens æ venter

MAI

Kom mai du skjønne, milde..i alle fall der jeg var – hos søstersen på østlandet, og der farta vi ut nesten daglig. Det ble også tent mangt et bål, men likevel så trur jeg faktisk at den hendelsen som jeg vil dra frem er da hun og jeg “kvinnesterk” klarte å få samegutten spadd frem etter at jeg hadde..kremt..havarert ..

To daga med bilberging

JUNI

I juni var jeg kommet tilbake til nord-Norge, men selv om jeg hadde mange flotte turer ut – ble det mest innlegg om “gammelt nytt” i form av severdigheter jeg hadde opplevd siden jeg kjørte nedover. Men – noen turer blogga jeg om – og den som for meg var den mest fantastiske, var turen min opp på toppen av Høgfjellet.

Høgfjellet (615 moh)

JULI

Juli, ja…da var jeg på veldig mange fjellturer – og jeg var også på et par roadtrips..så her var det vanskelig å skulle velge bare ett bilde..men jeg trur det må bli fra den ene roadtrip´en min her i nord..

En dag på veien – del 2

AUGUST

Huffda..i august ble det på grunn av skrivesperre, kun et samle-innlegg med beskrivelse av de turene jeg hadde vært på. Jeg var oppe på flere fjell som jeg aldri hadde vært på før – men det jeg var mest fascinert av – og ikke minst stolt av meg sjøl når jeg kom ned, var Rolla på godt over 900 høydemeter. IKKE på grunn av høyden, for jeg har vært på høyere fjell enn det – men fordi jeg på den turen var tvunget til å se høydeskrekken min i hvitøyet – og komme styrket ut av det møtet.

August med futt i

SEPTEMBER

..med hua i handa må æ bare bekjenne mine “synder”
Det kom ikke et eneste innlegg fra meg i hele september, sjøl om jeg var på flere turer – både i lavlandet og på fjellet, og ikke minst overnatting i telt sammen med et vennepar, i forbindelse med “Natt i naturen”. Den turen er tatt med i et samle-innlegg i oktober, men legger ved et bilde og linken til det innlegget, selv om det ikke ble lagt ut før begynnelsen av oktober – så ikke september skal stå tom i årsoppgjøret 😉

No é det jaggu nok surk

OKTOBER

Men okober – DA fikk jeg blogga en del, da..og har litt problemer med å bestemme meg for hva jeg skal velge som stikker seg ut..men landet på en av de sykt flotte opplevelsene jeg hadde under en flerdagers roadtrip & friskluftsliv-tur oppover Finnmark.

Gylden mårra & blåbæra på perletur

NOVEMBER

Hva kan jeg si? I november hadde jeg den definitivt flotteste turen i løpet av hele året – fordi da var jeg oppe for gang nummer to på en topp som jeg syns er utrulig fascinerende – men første gangen var det tåke så tjukk som graut på toppen, så jeg fikk ikke sett noe.
Men DET gjorde jeg på denne turen 🤩

Endelig fikk æ sett toppen

DESEMBER

I desember hadde jeg mange innlegg, men siden sikkert halvparten var i forbindelse med adventskalenderen min, ble det heldigvis ikke SÅ veldig vanskelig å velge..nemlig en koselig tur sammen med go´venninna mi, der vi bl.a stekte pepperkaker på bål.

Førjulskoz

Joda – ingen tvil om at resultatet av årsoppgjøret mitt for 2021 er veldig bra, og et ydmykt takk for følge, folkens.
Og nå satser jeg på et enda bedre 2022 – og håper dere alle sammen vil fortsette å følge meg på min ferd ❤️