FØRJULSKOZ

I går var skrotten temmelig bestemt på at jeg burde komme meg til søttens ut og lufte både den & sjela litt (eeeh jah!..), så jeg hørte med ei venninne om ho hadde lyst til å ta en bål-i-fjæra-førjulskosetur sammen med meg…noe ho takka ja til.

Så jeg heiv meg rundt og fikk trødd litt av hvert i sekken, hyra på meg uteklærne og dura småtrallende avsted for å plukke ho opp. Og så satte vi kursen mot en av favorittplassene mine i Toppsundet – godt under en halvtimes kjøring heimana.

Denna gangen oppførte bakluka på bilen seg, så jeg fikk tak i sekken med tørr ved..og da gikk det som et svusj å få fyrt i gang bålet og lempa på kaffevann. Nå skal det sies at det var temmelig mye vind der i støytene, som røska godt i både flammene og “juletreet” vi hadde laga..

..for yeppz, æ hadde med noen juletrekuler også, så venninna henta einerkvister som vi pynta..

..mens jeg kjevla ut litt medbrakt pepperkakedeig..

..så vi fikk nystekte pepperkaker til kaffen.

Og så hadde jeg selvfølgelig tatt med julebrødet mitt, som vi satte til livs med meierismør & brunost 🤩 (det vil si venninna liker verken smøret eller osten jeg bruker, så ho hadde med eget🤣)

Oh jah…så bare MÅTTE jeg teste ut å grille skumniser på bålet…yeppz, det var veeeeldig godt, hehe

Men etter hvert måtte vi dessverre sette nesa hjemover igjen…og da avslutta vi den fantastiske turen med å hive litt einer på bålet – fordi det gir ei sånn nydelig lukt.

Yeppz…definitivt førjulskos æ bli å huske lenge ❤️

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg