..NO É DET JAGGU NOK SURK…

God mårra folkens…da har jeg funnet ut at det er på tide med litt oppdatering her igjen. Jeg skal innrømme at jeg sliter enda med den svartens skrivesperra, men nå tenker jeg som så – at kanskje det løsner litt om jeg “tvinger” frem ordene..med andre ord: Helene, slutt å surk!!!! Begynn heller å gjør litt mer av de tingan du faktisk elsker – som å skrive…
Hhmmmm..okey, here we go!

Det har vært en snodig måned siden forrige innlegg..på mer enn én måte. De som følger meg på fjæsboka og instagram, har nok fått med seg at det for et par uker siden var brann i boligblokka her. Det er egentlig ikke så mye å si om det – den var dessverre påsatt, og politiet jobber enda med saken. Heldigvis gikk det bra med alle beboerne – og vi kunne flytte tilbake i leilighetene våre ganske kjapt.. og jeg personlig tenker ikke noe særlig på hele greia, da jeg er av den oppfatninga at det er aldri en god ting å gå å ruge på noe som har vært. Ikke kan det gjøres om – og det er da svæææært liten sannsynlighet for at det skal skje igjen..så nope – jeg tar frem teflonhjernen i denne sammenhengen (også) 😉

Når det kommer til turlivet, har jeg vært ute på mange, nydelige turer siden forrige innlegg..men det skal også sies at midt oppi alt, har jeg den siste måneden slitt mer med kroppen enn det jeg har gjort til sammen på laaang tid. Først fikk jeg en “smell” på sida av ene kneet/leggen, som gjorde at jeg ble stranda hjemme som en hval på land i flere dager…så – etter å ha fått tatt meg en fantastisk testtur for å sjekke at skanken var funksjonellbar igjen – “smalt” ryggen..Ok – et par nye dager på stranda hjemme (med null ferie-cocktails å se 🤔) …og da jeg ENDELIG kom meg ut på tur igjen – tråkka jeg over, og sliter nå med en kranglevor´n ankel… LOL si bærre æ 😂

Men nå er det en helt ny, og temmelig ubrukt måned som ligger langflat og byr seg frem for meg – og i dag skal jeg faktisk på fjelltur sammen med noen venner. Målet er Elgen, et nydelig fjell som jeg har vært på flere ganger – og som jeg nå har fått æren av å guide tøttene opp på ❤️

Legger ved noen få bilder fra en del av turene jeg har hatt siden sist, slik at det ikke skal bli et helt tomt og gørrkjedelig innlegg – og så (siden det nå skal være slutt på surket) kommer jeg tilbake seinere i dag – eller i mårra – med et innlegg fra venneturen til Elgen.

 

Til å begynne med – et par bilder fra en fantastisk tur til Ramskardvatnan – og den utrulig flotte gammen “Haillbua”

Jada – jeg fyrte opp i ovnene og kosa meg bare værre, hehe

En grå og regntung dag på Solllifjellet – men med en nydelig regnbue som følgesvenn..

..og utsikt mot alpinsenteret vårt – med en bakke som dere aldri, noen sinne EVER!! kommer til å se meg på tur nedover på vinterstid – med mindre det er på buksebaken.. 🙈

En del bilder fra ei fantastisk avslutning på friluftlivets uke – med overnatting i telt for meg og et vennepar. Resten av gjengen satt å kosa seg sammen med oss til laaangt uti mørtna ❤️

Nydelig utsikt, både natt..

..og dag 🤩

Mitt sitt telt..

..og venneparet sitt..

Fra turen opp på Nonstuva..

..med et tappert forsøk på rein..eeeh..drift? Kremt..gløm det 🥴

Og på tampen et glimt fra en koselig lørdagskveld sammen med ei venninna, ved Kasfjordvatnet – ikke lange biten hjemmefra.

 

4 kommentarer
    1. Ja, noen ganger er det fint å ta ei pause og tenke etter litt. Surk er ikke greit i lengden. Så fine bilder fra sikkert opplevelsesrike turer. Heier på deg og håper du får en vakker oktober. God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg