KVALITETSTID & PØLSE”GRATENG”

I kveld har jeg da vært så heldig å hatt litt kvalitetstid med sønnen min, som kom for å spise middag. Han fikk velge – og da ble det pølse”grateng”..(sjokk! NOT!) Jeg skriver grateng i anførselstegn, fordi den retten der er ikke gratinert et sekund en gang, hehe..

Grunnen for at vi kaller det for det, er fordi jeg har vokst opp med at morsan kalte det grateng – og jeg visste jo ikke bedre da.. og så har jeg bare dratt ordet med meg – og såååå har guttungen adoptert det fra meg..

For egentlig er det bare kokt makaroni..

..og stekte pølsebiter..

..som blandes sammen i en tykk, hvit saus..

Kjapt & svingodt 😉

Og når man var over den værste stappmettheita, ble det litt ekstra mumsing – for når kar’n kom, hadde han med seg litt kos til ettermiddagskaffen (sjøl om han ikke drikker kaffe..)

Men akkurat nå er jeg aleina her.. Guttungen skal som jeg har nevnt tidligere i dag, sove over her til i mårra for å kjøre meg til Narvik. Men ungdom er ungdom – så han har susa hjem ei stund nå, fordi han hadde et eller annet prosjekt på gang på nettet fra klokka 20 og utover.. og så kommer han hit igjen når han engang er ferdig. Han har heldigvis eget nøkkelkort, så jeg slipper å tenke på at jeg må holde meg våken, hehe..

Og med det TROR jeg at jeg nå sier takk for følget i dag.. man veit jo aldri hva jeg kan finne på utover seinkvelden – men det har jo allerede blitt en del innlegg her i dag, sååeh.. Og har du gått glipp av de, finner du de her:

Steinen ved Aun
Mårrafugl & bloggrutiner
Yeppz..enda en koselig tur
Kunsten å tenne bål

6 kommentarer

Siste innlegg