MÅRRAFUGL & BLOGGRUTINER

Jeg har i mange – mange år vært en skikkelig mårrafugl, og veit at i perioder har jeg vært ferdig med en halv dags “jobb” før andre har tenkt på å krype ut av køya. I den mørkeste årstida er jeg litt treigere, og denna vinteren har ikke vært noe unntak.. Jeg har klart å få sove ganske lenge, og har sjelden vært våken før 6.30-7..og enkelte dager har jeg faktisk ikke tørna ut før rundt 8.
Men de siste par ukene har jeg gradvis begynt å komme tilbake til “sommertid”.. og har begynt å våkne før klokka 5 igjen.. Joda – de ER litt tidlig – men likevel så kjenner jeg at jeg liker det. Det er den tida på døgnet når jeg er mest våken og tenker klarest..og så er det egentlig ganske deilig å se og høre at verden gradvis våkner til liv rundt meg.
Så ja – jeg er en mårrafugl – og det faktum at jeg da legger meg veldig tidlig om kveldene – vel, det får folk rundt meg bare godta..for sånn er jeg..

Så til bloggrutinene mine.. Har testa litt ut når det kommer til hva som fungerer best for meg tanke på alt det blogging innebærer.. Å svare på kommentarer, lese og kommentere hos andre.. Har prøvd å gape over alt – hele dagen – men det ble for slitsomt. Fikk liksom ikke tid til å konsentrere meg om å blogge så mye som jeg ønska. Så nå er jeg kommet frem til at det som fungerer for meg, er å lese meg opp på alt av blogger mårra og kveld, og kommentere litt hist og her..som regel med en kopp kaffe i umiddelbar nærhet 😉

Og så prøver jeg å være litt flink til å svare på kommentarer i løpet av dagen..

Har du egne bloggrutiner – eller tar du det “på sparket”?

Ha en flottersfin dag da, folkens.. Nå skal jeg straks surre meg ut litt, og starte med å dra på butikken (igjen) fordi jeg SELVFØLGELIG klarte å glømme noen ting i går 🙈 Deretter? Who knows 🤔

11 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i alt du skriver her 🙂
      Jeg sitter gjerne og leser en del på morgenkvisten – det er min bloggtid 🙂

      Lag deg en fin fin tirsdag 🙂

      1. Se der,ja..da var vi litt like der også.. Mårran er definitivt den beste tida til sånt – syns nå jeg da 😊
        Takker.. har vært en god dag så langt..men det har du jo fått med deg nå, hehe 😉

    2. I det siste har jeg vært innom blogg i tide og utide… Haha, men passer meg best å skrive, lese og kommentere på formiddagen. Dvs. etter at jeg er oppstanden, for da må jeg likevel sitte i ro og orker ikke noe fysisk før kroppen begynner å virke. Fingrene og hodet fungerer ganske fort, og sånn sett er jeg morgenfugl fra litt etter ni, kanskje 😀 Og så har jeg noen våkne øyeblikk etter ti på kvelden igjen.

      1. Ja jeg ser den – for jeg ble lit vél gira og spratt innom her støtt og stadig.
        Skjønner godt at du må ta det når det passer seg sånn – og det ER tross alt litt tidkrevende..
        Kjekt at det finnes flere varianter av mårrafugler 😉❤

    3. Kjekt med rutiner…For meg så blir det ettermiddag/kveld de dagene jeg jobber!
      På helga på morgen, helst ikke så mye på dagen og så på kvelden når jeg setter meg ned!
      Litt viktig med rutiner egentlig ..
      Noen ganger rekker jeg å lese litt i lunsjpausa mi!

      1. Ja det er det jeg også er kommet frem til..at rutiner er viktig, altså. Har merka det mer og mer med årene, at jeg fungerer bedre dersom jeg har rutiner på de tingene som jeg gjør på daglig basis 😊

    4. Jeg pleide å lese og kommenterte blogger på morran, eller formiddagen før, men nå er jo mannen hjemme hele tida, så da blir det litt etterhvert.

      Når jeg blogger selv som i kveld mens mannen så fotball og nå nyheter, da sitter jeg og leser meg opp litt, men rekker ikke over alle og alt 😉 Får sikkert mer tid etterhvert håper jeg 😀
      Ha en fin kveld! Klem <3

      1. Ja av og til må man bare endre litt på rutinene sine..og det kan jo være veldig greit det også, da 😊
        Og det skal egentlig mye til for at man skal klare å være helt ajour til ei hver tid, da..og det er helt greit, tenker jeg. Man skal jo tross alt kose seg med bloggen, og ikke gjøre den til et stressmoment.
        En riktig fin kveld til deg også ❤ Klemz

    5. Hihi, kjenner meg litt igjen – som morrafugl….! Jeg er oppe 5-halv6 hver dag i uka…. drar meg til halv7 i helgene…! Syns morran er beste tida på døgnet egentlig! Bloggrutinene mine er like hver dag sånn ca….! Jeg svarer på kommentarer, leser blogger, kommenterer og lager morradagens to innlegg hver kveld en times tid! Og så ser jeg litt på kommentarer jeg får i løpet av dagen da….! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg