SØNDAGSMIDDAG

I utgangspunktet er ikke detta en matblogg..men jeg har innsett at da jeg liker å kokkelerer (og bake) og teste ut nye vrier på allerede eksisterende oppskrifter, faller det faktisk naturlig å blogge om det. Og siden jeg nå har måtta velge bort vagabondlivet (i alle fall for lang,lang tid) er landeveien blitt bytta ut med et kjøkken. Og daaa trur jeg nok dere vil komme til å se mange retter fra meg fremover.

Som dagens søndagsmiddag. Hadde masse grønnsaker som måtte brukes opp før de ble ødelagt, og da ble det kyllinglapskaus på Yours Truly.

Det ble to gode porsjoner ut av det jeg hadde:

1 kyllingfilet i små biter
3 poterer
3 små gulrøtter
3 små sjalottløk
1/4 kålrot
3 små fedd hvitløk
1/2 l kraft som jeg hadde i fryser’n fra tidligere.

Litt salt og pepper

Brukte ca 3/4 dl av krafta til kyllingbitene, som kokte på svak varme så lenge at all krafta ble kokt inn. Ellers laga jeg lapskausen på vanlig måte, og hadde i sjalottløk, presset hvitløk og kylling mot slutten.

I manko på flatbrød til maten, ble det steinovnsbakt baguette med smør på.

Vil du se fremgangsmåten på TikTok finner du det HER.

De to andre innleggene mine i dag finner du ved å trykke på linkene.

En søndag uten tvangstanker

og Litt mer aktiv enn planlagt 

6 kommentarer
    1. O la la – det ser – og høres – nydelig ut! Kanskje det er det jeg skal lage til middag i morra.. har tatt opp en kyllingfilet av frysa nettopp….. hmmm – klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg