EN SØNDAG UTEN TVANGSTANKER

Yeppz.. dere leste rett.. i dag går jeg for en søndag UTEN tvangstanker. Hurra!!

Det er jo absolutt ingen hemmelighet at jeg har hatt et ekstremt dårlig forhold til søndager i mange, mange år. Dagen har for meg vært et hånflir i trynet på meg, for å skikkelig gni det inn hvor aleina jeg er. I alle fall er det sånn jeg har følt det. Men nok er nok!! Jeg skal ikke si at jeg aldri mer kommer til å ha tvangstanker når det kommer til denna dagen, for helt seriøst trur jeg ikke at jeg “slipper så lett unna”. Det er tross alt årevis med de negative tankene og de negative følelsene som skal snus. Men det jeg SKAL si – eller sier nå, er at jeg har tatt et bevisst valg om at søndager skal sakte men sikkert føyes inn i rekka av helt greie dager som jeg sjøl faktisk kan ta kontroll over.

Så i dag våkna jeg med en veldig ok følelse, og den akter jeg å holde på.
Mårrakaffen ble tatt under et pledd ute i kozekroken, med tente lys og ei god stillhet. Nå står snart frokosten for tur, som skal nytes til tonene fra juleradioen, sammen med et brett sudoku. Deretter skal jeg lese meg litt mer opp på bloggen.

Nystekt baguette på en søndag er absolutt ikke feil 😉

Ellers skal jeg bare holde fokus på å ha det koselig. Litt planer for dagen har jeg også, for seinere skal jeg lage kyllinglapskaus for følgerene mine på TikTok. Har nemlig (etter forslag) starta et nytt konsept der jeg da filmer prosessen mens jeg lager søndagsmiddag.

Joda, jeg har en god følelse for at detta skal fungere – ja til nei, og bort med vekk – og hurra for en søndag uten tvangstanker.

Ha en riktig flottersfin dag da, alle sammen ❤️ CU L8R

Og som vanlig – det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

8 kommentarer
    1. God formiddag 🥰 Du har nå startet på snuoperasjonen, og du skal se at etter hvert så er kanskje ikke søndagen så ille allikevel. Håper at du får en fortsatt fin dag, masse klemmer 🤗

    2. Snuinga er det jo vi selv om må gjøre, igjen og igjen. Jeg her gjort det samme, når det har buttet på jobben i noen perioder. Har blitt enig med meg selv om at hvis ikke situasjonen endrer seg, og de andre endrer seg, så må JEG endre meg, eller holdningen min til saker og ting.. 🙂 Og jeg har klart å snu, hver gang. Noen ganger tar det litt tid før jeg “våkner” og skjønner at det er jeg som må gjøre noe, men jeg våkner til slutt 😀

      1. Nemlig.. noen ganger er det vi som må snus eller endres, ikke alt og alle rundt oss..og ingen kan gjøre den jobben for oss 🤗 Visst tar ting tid noen ganger, men det gjelder å ikke gi opp. Akkurat nå er jeg i alle fall full av pågangsmot 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg