CAMPERDRØMMEN – DEL 6

Ja da er det klart for litt oppdatering fra dag 3 og 4 av camprebygginga. Dag 1 og 2 ser du HER.

Dag 3: Etter at vi på slutten av forrige arbeidsdag hadde fått fiksa opp i alt av diagonaler og fått mesteparten av midtpartiet av stålkonstruksjonen sammen.. var det i dag på tide å begynne og konsentrere seg om fronten.

Nei – kar´n bruker ikke sveisemaske, da han plages for mye med den.. og det er da hannes valg tenker jeg..

Dessverre ble det ikke tatt noe særlig bilder den dagen..men gjett om vi jobba. Vi var begge gira på å få fronten så ferdig som overhodet mulig før vi ga oss den dagen…og til slutt, når vi endelig så oss ferdige, gjensto bare et par stenger som skal være som ekstra forsterkninger, samt bunnen på sovealkoven.

Og så dag 4: – da var det på tide å tenke litt ekstra sikkerhet. Jeg kommer til å bruke samme klavene/festene på dette bygget som jeg brukte på hardtop´en som satt på før..

Men i tillegg ble det på hver side boret noen hull i den ytterste av stengene som blir liggende på selve kassekanten..

..og så blir det skruer som sveises fast, som går tvers gjennom både stanga og ned gjennom den før nevnte kassekanten. På den måten blir det ei ekstra forsikring mot at camper´n vil forskyve seg.

Så var det på tide å prøve å få rævenden av bygget ferdig – og til det trengtes det bl.a 4 små metallbiter á 1,5 cm lengde som jeg ble satt til å sage for hånd for å få de beinest mulig..

..før brorsan sveiste de på hver si stang.

Og til slutt satte han de på bak der de skulle være. Jeg huska ikke på å ta andre bilder av akkurat det, men håper du skjønner tegninga..

Det jobbes videre – og så langt utenfor bilræva kommer da bygget.

Yepp.. ser flotters ut nå..både fra sida..

..og fra baksida.. Til og med døråpningen er på plass.

Og så langt er vi da kommet til nå. Det viste seg at det dessverre ble kjøpt inn for få stålrør, så i mårra må jeg rase ut og se om jeg får tak i flere. Dessuten må det shoppes inn mer av både kutteskiver, pusseskiver, skruer.. og gudane veit hva.

Da takker jeg for at dere har fulgt med på ferden så langt.. og legger som vanlig med litt ekstra info her:

De som har fulgt meg på ferden, veit jo om historia bak camperen.. men har du ikke vært innom meg før, sånn at du faktisk ikke er klar over hvorfor jeg MÅ bygge denne, da anbefaler jeg deg å ta en titt på innlegget “DEN STORE PLANEN – trenger litt hjelp her”. Bare å trykke på den blå linken, så kommer du rett dit.
Ellers ligger alt som hører til dette prosjektet under kategorien “CAMPER”

Takk for at du tok deg tid til å lese.. og del gjerne innlegget, da blir jeg superglad 💖

VIPS:  99389969
Konto: 4730 05 65251

7 kommentarer
    1. Så artig å se. Var spent på størrelsen, nå fikk vi en forståelse av den. Skikkelig tøft. Tror dette blir bra, men hvordan er det med vekt og slik…det er helt greit med at bilen forandres? Du skjønner, jeg har ikke peiling på slikt. Gleder meg til å se den videre utviklinga :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg