CAMPERDRØMMEN – del 4

Da kommer det ei ny, lita oppdatering om camperprosjektet mitt. Er det ditt første besøk innom her, og du ikke veit hva jeg snakker om – og hvorfor jeg faktisk er nødt til å få realisert denne drømmen nå, kan du lese dette innlegget “DEN STORE PLANEN..TRENGER LITT HJELP HER”

Skal vi se, da.. For å starte med i går, så dro jeg da bortover til brorsan i Kvæfjord for å starte jobben med å få “slanka” samegutten, for å finne ut hvor mye han veier på rævva (bakakslingen). Det første som måtte gjøres, var å tømme den helt baki..

Sånn så det ut til vanlig når jeg dro på tur, før jeg begynte å rydde ut alt..
Dette bildet er forresten fra oktober i fjor, da jeg var noen dager i Finnmark og jårra.

..og sånn som dette så det ut etterpå.

Det neste som måtte gjøres, var å få løsna hardtop´en, så vi fikk den av.

Brorsan i full skruing.

Når så alt var løsna, var det på tide å få den av…det tunge beistet. Så det vi måtte gjøre, var at jeg stilte meg i kassa og løfta med ryggen og prøvde å gå sakte fremover – mens brorsan sto på utsida og prøvde å dra den fremover langs kanten av kassa.

Ai kænn løvv ju at vi jobba hardt – men til sist hadde vi fått den helt ned på bakkenivå.

Deretter kjørte vi til byen, for vekta jeg måtte kjøre opp på er ved biltilsynet.
Glemte faktisk å ta noe bilde der..men tenk – samegutten hadde jaggu slanka seg vél 200 kilo, hihi..
Og mens vi var i byen, stakk vi innom et byggevarefirma for å høre på priser på firkantrør og kryssfiner. Veit ikke hva som er deres problem heller, men så vidt jeg veit har det enda ikke kommet noe prisoverslag fra dem på mail som de lovde..

Så i dag.. da har jeg løpt i skytteltrafikk mellom diverse byggevarehus på leiting etter rett type firkantrør og kryssfiner-plater, og prøvd å få gode priser.

Først til firkantrøra, som jeg nevnte i forrige innlegget her. Jeg hørte jo på feil dimensjon sist, så i dag var det da å galoppere tilbake til Montér for å prøve å få en fornuftig pris på de rette dimensjonen, som er 20 X 20 mm. Jeg ble jo forespeila at det var kun ett sted som kunne levere rørene, men det stemmer da altså ikke. Men det hjelper så lite, siden det andre firma ikke kunne knø seg til å sende det tilbudet de skulle lage til meg – og jeg går fri for tid nå, siden det er prisøkning rett rundt hjørnet, samt at jeg vil ha dette i hus før jeg kjører go´venninna på ei ukes ferietur om 3 dager..
Jeg fikk da til slutt tak i det jeg skulle, men til en pris LANGT over det jeg hadde forventa.. men det var bare å bite i det sure eplet og få det bestilt – og de rørene kan jeg da hente på torsdag..

Så var det kryssfiner-platene, da. Hadde egentlig håpa på å få en pris på ferdigstøpte polyester-plater, for å se hva det ville koste, kontra kryssfiner behandlet med polyester og herder. Men de folka som støper de platene, er tydeligvis alt for opptatt for en liten kunde som meg, for forespørsel om prisoverslag ble sendt lenge før påske av gubben til go´venninna mi – sia han kjenner til folk der – men det er da ikke kommet noen respons enda. Og som før nevnt – tida løper i fra meg..

Derfor blir det da kryssfiner.. Håpet var å få tak i de platene som var max 3,6 mm tykke, men de eneste som kunne levere de, kunne ikke garantere leveringa – i verst fall flere måneder, og det har jeg slettes ikke tid til, da jeg må være ute fra leiligheta om litt over 1 mnd.. Så da måtte jeg enda en gang bite i det sure eple og få neste størrelse, som er 4 mm.. og enda jeg spora opp det billigste alternativet og fikk dunka ned prisen på de, endte jeg opp med å måtte betale 1/3 mer enn det jeg hadde sett for meg..

Snille brorsan som kom ens ærend fra Kvæfjord til XL-bygg i Harstad med henger for å få kjørt varene hjem til seg, siden det er hos han camperen skal komme til liv..

Snakk om at henger´n passsa akkurat 😂

Nå er da altså de to viktigste komponentene for å sette sammen skallet til camperen i hus..
Jeg hadde jo fått inn 2/3 av det jeg hadde satsa på å klare meg med for å få prosjektet i havn, men siden jeg har måttet betale mye, mye mer enn det som jeg har blitt forespeila – så er kontoen tom akkurat nå. Håpet var jo å få på plass i allefall hele skallet inkludert polyestermalinga og herderen, samt isolasjon..og kansje til og med noen av platene som trengs for å kle veggene innvendig, men det skar seg da så inni svarte.. Heldigvis har brorsan sveisetråd og kutteskiver så det er mulig å få starta på prosjektet i nærmeste fremtid, men resten må bare stå på vent til jeg får skrapa sammen mer økonomi.

Og apropos.. frekk eller ikke – jeg legger – som nevnt tidligere – ved vips og kontonummer her på innlegga, så lenge jeg driver på med byggeprosjektet, i tilfelle det er flere snille sjeler som kunne tenke seg å hjelpe meg med å få ferdigstilt det nye hjemmet mitt.

Og del gjerne innlegget, da blir jeg superglad 💖

VIPS:  99389969
Konto: 4730 05 65251

14 kommentarer
    1. Spennende å følge med på prosjektet ditt!😊
      Godt at du er kommet igang hvertfall. Kommer tid, kommer råd er det noe som heter. Du får sjekke litt imens, så kanskje du er heldig å finne litt ting på tilbud etterhvert.😊Masse lykke til med fortsettelsen!🤗

    2. Litt av en jobb, og det er så klart surt når det blir dyrere enn du har beregnet. Håper du får inn mer ☺️
      Spennende er det, og du er jammen meg tøff 😀 God klem ❤️

      1. Ja det er mye som skal gjøres, og kjenner at det er litt frustrerende at ting ikke blir som man hadde forventa..men krysser fingre og tær for at det ordner seg. Takker så mye for det 🥰 Klemz

    3. Juhu, du er i hvert fall i gang her. En dag av gangen, så kommer du i mål tenker jeg. Det må da være noen av de byggfirmaene som kan sponse deg???? Spør, og si du kan kjøre med reklame på bilen etterpå. Sånn som russen gjør! Ikke vær flau for å spørre, for du skal du ut på ekspedisjon i landet!!!! Stå på! Klem:)

        1. Kom igjen. Jeg har tigd til russ og diverse, og det har aldri vært nei. Med reklame på bilene er det jammen mye å hente. Ikke alle steder man får penger, men noen ganger får man varer også. Kom igjen, du har en fin plan som alle vil backe! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg