CAMPERDRØMMEN – DEL 3

Ok, på tide med ei bittelita oppdatering igjen..

I dag har jeg nemlig farta litt rundt og forhørt meg om priser på bl.a de firkantrørene som skal brukes for å sveise ramma til camperen. For eventuelle nye lesere, er da dette noe jeg skal bygge for å ha et sted å bo, da jeg blir hjemløs f.o.m 1 juni. Vil du lese mer om det, kan du gjøre det HER

Bildet her er kun for syns skyld, da det ikke er garantert at de som skal brukes kommer til å se akkurat likedan ut når det kommer til tykkelsene..

Nå viste det seg at det visstnok er kun Norsk Stål som kan skaffe det jeg trenger her i byen (om andre har glupe idéer, så skriv det gjerne i kommentarfeltet)
De leverer ikke til privatkunder, men sjappa jeg eventuelt kommer til å bestille gjennom ligger på andre sida av veien for NS, og han kar´n jeg snakka med i dag kunne fortelle at det var null stress å “jogge seg over veien” for å hente bestillinga mi, hihi.

Dessverre huska jeg feil når jeg spurte om pris, og fikk han å sjekke 25X25 mm.. mens broren min hadde sagt 20X20 mm.. men skitt au, i følge all logikk vil det jo si at det gagner meg, da det burde bli billigere med en størrelse mindre..

Ellers har jeg faktisk sjekka opp hva det vil koste meg å få et forbruksbatteri så jeg kan ha mulighet til litt strøm å spe på med – ikke bare gass.

Også dette bildet er kun for syns skyld, da det er et helt annet batteri jeg har fått pris på i dag – men ikke husker jeg hva det heter – og ikke gidder jeg å gå ut i bilen å sjekke prisoverslaget jeg fikk 🙈

Var særlig bekymra for om det faktisk er mulig for meg å kunne ha et ekstra batteri til lading, med tanke på at bilen min har 2 startbatterier i utgangspunktet som dynamoen må holde liv i..
Men joda, ved å bruke et hjelperelé i mellom for å holde de to tingene adskilt, skulle det ikke være et problem.. Og prismessig ble jeg svært overraska, da det viste seg at jeg får både forbruksbatteriet og reléet for under den prisen jeg betalte for ett startbatteri da jeg måtte bytte begge to i november/desember i fjor..

Så joda, litt skjer det nå på denne fronten.
Planen er å dra til brorsan i begynnelsen av neste uka for å begynne litt mer nøye planlegging, og finne ut av hvor mye som må skaffes til veie av bl.a disse firkantrørene..

Økonomisk har jeg nå nådd ca.2/3 av den forventa summen det vil koste meg, og ber til mine skapere om at det ikke viser seg at ting blir dyrere enn forventa. Bl.a fikk jeg beskjed om at det vil bli ei prisstigning på stålrørene fra 1.mai, så da er det spesielt lurt å få bestilt og betalt de før den tid..

Ellers vil jeg takke et par – tre stykker som har sendt meg penger via vanlig bank.. Jeg har ingen mulighet til å få takke dere ellers, siden jeg ikke har noe telefonnummer eller mailadresser – men håper dere leser dette.. Æ er SÅ utrulig takknemlig 🥰

Legger – som nevnt tidligere – ved vips og kontonummer her på innlegga, så lenge jeg driver på med byggeprosjektet, i tilfelle det er flere snille sjeler som kunne tenke seg å hjelpe meg med å få ferdigstilt det nye hjemmet mitt.

Og del gjerne innlegget, da blir jeg superglad 💖

VIPS:  99389969
Konto: 4730 05 65251

 

12 kommentarer

Siste innlegg