KLAPPAKAKA & KARVE-TE

På frokost-fisketuren min i mårrest, var jeg bl.a på en liten innhøsting (link til den turen, finner du nederst i dette innlegget)..
Jeg fant utrulig mye karve der jeg var, og henta med meg en god del ris med umoden karve som nå henger til tørk – og så var jeg så heldig å finne en del som var moden..

Og da var det ikke noe annet å gjøre da, enn å sette seg en mini-brøddeig..så til kvelds i dag, blir det nystekt klappakaka med brunost og deilig karve-te..yummiiiiiii <3

 

 

 

Liker du klappakaka og karve-te?

Her kan du se de andre innleggene mine i dag:

FJELL I DET FJERNE
SYKEBESØK
FISKETUR MED FROKOST I FJÆRA

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #hverdagsliv #onsdag #kveld #kveldsmat #klappakake #hjemmebakt #te #karvete #kos 

14 kommentarer
    1. har hørt ei anna fra nord som lagde klappkaker,men har ikke hørt om det her hos oss,hva har du i den deigen da ? og hvordan hvet du hva som er karve ? jeg har aldrig sett karve ute i det fri,har ikke smakt karvete heller

    2. fruensvilje: Det er helt vanlig brøddeig..når jeg vokste opp, var det vanlig at når mamma bakte brød, tok hun av litt av deigen og lagde klappakaker av den. Jeg er jo også vokst opp med å finne karve – den er vel litt til forveksling lik hundekjeks..men frøene til karve er små, butte og brungrønne..mens hundekjeksen er mer lang og sort..og så har karve den helt spesielle lukta si, når man knuser frøene mellom fingrene. Det kan godt hende du har sett karve – men trodd at det var enten hundekjeks eller noen av de plantene i samme sjanger 😉

    3. Det så jo godt ut..men har vel ikke lagd sånne klabbkaker før nei..karve..neitakk! hihih

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg