SYKEBESØK

Da har jeg vært på et lite sykebesøk hos mamsen min. De som følger meg, har sikkert fått med seg hva som er skjedd – men til dere andre, så har da mora mi – som bor på dementavdelinga på sykehjemmet – hatt et fall, og knekt hofta. Hun var operert i går kveld – og alt ser heldigvis bra ut. Hun skal til fysioterapeut senere i dag, og så sender de henne tilbake til sykehjemmet i mårra.l

..litt skeptisk, naturlig nok. Ikke greit å være dement og komme til et helt ukjent sted – med smerter og hele pakka.

 

Jeg kom midt i middagen, og prøvde å “lure” i henne litt mat – for hun var ikke særlig innstilt på å spise..

 

..men det endte opp med at pleierne kom med en energi-drikk i stedet – og det likte hun, hehe =D

 

Dessverre – men ikke helt uventet – var den mentale tilstanden hennes en god del værre i dag..noe som ikke akkurat var så veldig trivelig å være vitne til, for hun hadde ingen idé om hvem jeg var. Men krysser fingrene for at det går seg til og når hun kommer tilbake til kjente omgivelser 🙂

Og nå er jeg hjemme igjen, og koser meg med litt mat og kaffe. Velger å sitte ute, for da får jeg lufta hauet litt i samme slengen 😉

 

Har vært en koselig tur ute, tidligere i dag – men det kommer i et eget innlegg senere =D

 

#blogg #hverdagsblogg #hverdag #sykehus #sykebesøk #pasient #familie #mor #mamma #operasjon #hoftebrudd #hofteoperasjon #demens

17 kommentarer
    1. Synes ofte ting blir verre på sykehuset, med mye. Så når hun er tilbake til sitt kjente så er det nok greit igjen med gjenkjenning og sånt 🙂 klem <3

    2. Ikke lett det der. Ofte forverres det litt i en slik situasjon, men håper det blir bedre når hun, som du sier, kommer i kjente omgivelser.
      Mora mi ble ganske “utafor” hun også etter hofteoperasjon…medisiner, nytt sted m.m. Men nå er hun mer den “gode, gamle igjen.
      Føler med dere! ♡

    3. Masse god bedring til mamman din og en stor klemmmmmmmm til deg. <3
      Mor har mange utfordringer, men jeg takker for at ikke demens er en av dem. :'(

    4. frodith: Ja det er nok det, vil jeg tro..og vi håper jo at hun kommer tilbake til normalen når hun kommer i vante omgivelser – selv om hun da også er rimelig “borte vekk”…

    5. Etdiktomdagen: Helt sant..så hun er ganske forvirret. Men planen er nå at hun skal tilbake til sykehjemmet i mårra, så da håper vi det går seg til igjen =)

    6. Uff..så trasig..men det er utrolig hvor fort de kommer seg etter sånne brudd nå..oppe å går nesten med engang..men smerter..DET er det nok..stakkars mamsen…Ønsker henne god bedring! og det er godt du er klar over at det blir litt dårligere med husken og alt når sånne ting skjer…så du ikke blir alt for lei deg..for det blir bedre…når hun kommer “hjem” igjen.. Ha en god kveld!

    7. Stakkars henne ..og slitsomt å være pårørende også.. Hun setter sikkert pris på at du er innom selv om hun ikke kjenner deg igjen… vondt når det blir slik… Sitte ute med en kaffe og litt å spise er hyggelig da :)) Klem <3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja du kan så si..ble egentlig litt sjokka over hvor kjapt de skulle ha henne opp..men de har vel peiling på hva de gjør..men ja – smerter har hun garantert.. Takker for det på hennes vegne..og joda..er jo godt å være forberedt..det som er så synd, er at hun hadde begynt å glemme meg litt før dette skjedde, så jeg var vel ekstra forberedt..

    9. annebe: Ja det må være fælt, for hun er nok både redd og forvirret – og har smerter..lite hyggelig.. Og joda, hun ble jo glad for besøk, så det var liksom verdt det da, syns jeg =) Yepp..deilig med mat ute =D Klemz <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg