VIKTIGE AVGJØRELSER

Som jeg skreiv i det innlegget HER tidligere i dag, så har det skjedd en del ting i livet mitt den siste måneden – og nå tenker jeg at jeg vil fortelle litt om to viktige avgjørelser jeg har tatt. Vel, jeg syns i alle fall de er viktige. Etter at jeg la bloggen på is for en måneds tid siden, har jeg mentalt sett trekt meg mye vekk fra impulser fra omverdenen og brukt enormt mye tid på å prøve å finne ut hvordan jeg skal legge opp livet mitt fremover. Jeg er møkk lei av å kjempe en dødfødt kamp for å prøve å skaffe meg det livet jeg i utgangspunktet ønsker meg, nemlig å få et nytt, trygt og varmt hjem på hjul. Og jeg er møkk lei av å flytte, og å ikke finne roa. Jeg er rett og slett dønn sliten, og føler at jeg befinner meg ved et viktig veiskille akkurat nå.

Bildet er lånt fra nettet

Som sagt så har jeg tenkt og grubla veldig mye, og i denne tankeprosessen har jeg endelig klart å akseptere at tingene er som de er, og har tatt en bevisst avgjørelse om gi opp drømmen min om å bo fast hele året på veien. Så selv om jeg nok aldri kommer til å gi slipp på det å kunne fantasere litt, aksepterer jeg nå at med min økonomi kommer jeg aldri til å kunne kjøpe meg det hjemmet som har vært en livslang drøm. Yeppz.. jeg har gitt meg for overmakta!

Og da jeg endelig hadde kommet så langt i prosessen, var neste spørsmål: “Hvor i Helvete skal jeg gjøre av meg?” Vel – i alle fall IKKE på øya i huset etter mora mi. Det er like uaktuelt som å bo fast i en pickup kasse med kun en hardtop over hauet. Ser man bort i fra den mentale biten som jeg sliter med når jeg er for lenge her, er huset rett og slett ikke helsemessig forsvarlig å oppholde seg i over tid. Noen av dere husker kanskje at da jeg flytta fra den siste leiligheta, var jeg og tinga på å få tilbake ei leilighet hos en tidligere husvert? Vel, jeg har ikke hørt fra han frem til nå, og det kan ta veeeldig lang tid før noen flytter ut av ei av de leilighetene.. så jeg tok et nytt oppgjør med meg sjøl og bestemte meg for å være på utkikk etter et alternativ som kan gi meg mest mulig av det jeg ønsker av ei leilighet.. Og fant ei nå i uka som gikk – hos en bekjent..nemlig mora til “fredagsdate”-venninna mi. Jeg har vært på visning, og fant ingenting annet å sette fingeren på enn liiiitt lite utsikt på grunn av trær..og at jeg selvfølgelig helst hadde bodd i høyden. Men ellers har den alt jeg har vært på utkikk etter. Billig, umøblert og passe stort så jeg til og med får med meg spisebordet, masse skap- og benkeplass, en liten platting utenfor ytterdøra der jeg kan nyte mårrakaffen i fred og ro, med absolutt null naboer i synsfeltet mitt akkurat der..og ikke minst en husvert som forstår og aksepterer at jeg er ekstremt tilbaketrukket, privat og til tider sliter med bl.a sosial angst.

Om det er perfekt? Vel.. finnes egentlig det perfekte? Jeg veit i alle fall at jeg skal jobbe knallhardt med meg sjøl for å få dette til å fungere.

Så nå er jeg atter en gang i full pakking, og flytter etter planen inn torsdag eller fredag i denna uka.

Akkurat nå har jeg en pause i pakkinga, og skal prøve å få i meg litt næring. Har litt rester fra middagen i går som var saltkjøtt, poteter og rotmos, så det blir nok det som kommer på tallerkenen i dag også.

Ha en riktig fin ettermiddag og kveld videre da, alle dåkker flotte folkan der ute ❤️

 

10 kommentarer

Siste innlegg