SPENNENDE SPEKEMAT

De fleste av dere har vel fått med seg at jeg nettopp har vært en liten ukestur sørover til søstersen sammen med go´venninna mi.. og på tur nedover hadde vi bl.a ei overnatting på Kvikne mellom Trønderlag og Østerdalen – det kan du lese litt om i innlegget “En kvik(k) stopp“..

I alle fall, på det hotellet vi lå på da, solgte de litt forskjellige produkter som kaffe, flatbrød.. og spekemat. Da jeg er ekstremt glad i alt som har med spekemat å gjøre, tok jeg meg faktisk råd til å kjøpe disse to her:

Fårepølse m/rips og moskuspølse m/einerbær.

Om jeg skjønte han fyren på Kvikne rett, er det broren hans som har Hognamat  Klikk på linken om du vil vite mer..

Med stor fare for å virke kjip som bare faen, holdt jeg meg til mottoet: “vern om dine favorittbiter” da jeg var hos søstersen – og gjemte godsakene til jeg kom meg hjem. Men i dag var det dags for å teste ut smakene.. fårepølsa til venstre og moskuspølsa (logisk nok) til høyre.
Oh hildrande duh, si bærre  æ – æ må på moskusjakt, hehe.. nei seriøst, jeg syns den pølsa der var sykt god 🤩

Og ja – sitronmajones fra Sverige.. MÅTTE bare teste den ut på en liten bit av hver.. fårepølsa & den ble ikke gode venner, for å si det sånn – mens moskusen hadde et helt ok forhold til sin syrlige følgesvenn.

 

16 kommentarer

Siste innlegg