RYGGHAILL – yeppz, på´n igjen.

God langt på dag alle sammen. Ting tar litt tid her om dagene, både fordi jeg koser meg skikkelig med livet for tida – men også fordi jeg fikk meg et skikkelig rygghaill i går. Jeg har jo noen diagnoser da, og en av “bråkmakerene” er denna spondylolistesen min. Jeg vei at jeg har skrevet om den før, bl.a i innlegget SPONDYLOLISTESE TIL KVELDS der jeg fortalte litt om hva diagnosen egentlig går ut på.

Bildet er kun for illustrasjon og er hentet på nettet.

Det har gått skikkelig bra i et halvt års tid nå, men i går var det jaggu på´n igjen og jeg våkna da altså opp med en særdeles stiv og kranglevoren rygg som ble bare verre og verre utover dagen. Derfor gjorde jeg bortimot null & nix i hele går og holdt meg for det meste i ro inne, men utpå ettermiddagskvelden surra jeg meg nå ut til han kjekkasen min som hadde vært ute og styra med ting og tang i fleire tima.
Han ER jo tross alt en bålmann da, så det var fyrt opp i utepeisen ved sida av der han oppholdt seg – og etter hvert ble det til at vi tok kveldsmaten ute.

Siden jeg egentlig hadde nok med å klare å holde meg på beina med æra i behold, ble det ikke tatt andre bilder enn detta av hanen og to av tuppene hans.. den tredje ligger å passer på et par kyllinger og vil virkelig ikke være i rampelyset.

I dag er ryggen SÅ mye bedre. Litt øm, men jeg er i alle fall oppegående. Har ikke så veldig store planer for dagen anna enn å få meg litt frisk luft og kanskje pjuske litt ute i hagen. Og i ettermiddag/kveld skal jeg hjem til meg sjøl noen dager.

Juppsiyeppz, det var alt for denna gangen. Ha en riktig flottersfin dag da, alle sammen.

5 kommentarer
    1. Så bra at ryggen din er bedre igjen i dag, for jammen blir man satt ut når den ikke fungerer som den skal uansett hva som er årsaken. Noen som bor i en ville litt lengre ned her, har høner og en hane ute i hagen. Det er så nysgjerrige og kommer alltid bort å skal hilse 😉 Ønsker deg en fin torsdag, klems 🤗

    2. Er så vondt når det først skjer. Jeg pleier og få prolaps nede i korsryggen og i vår hjalp det å gå opp og ned bakkene her på mykt underlag. Innen uka var gått var jeg bra igjen. Ellers har man dratt til kiropraktor, men det var et helvete vondt da jeg var for to år siden, og det vil jeg ikke oppleve igjen. Så fine de hønene og hanen er. God tur hjem og kjør pent. Klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg