ROADTRIP

Yezzzz…da var jeg godt i gang med turen min – og gjett om det føles godt.

Innser nå at det er ca. 6 måneder siden sist. Greit nok at jeg tok meg et par dager i sommer, da jeg kjørte i møte med søstersen – men utover det…Ingenting!!..e det å vente æ holdt på å gå på veggan..

De som har lest tidligere innlegg, husker kanskje at denne turen ble resultatet av at jeg la litt “skumle planer”.. Vel – jeg har jo hatt såååå innmari lyst til å se Finnmark igjen (det er jo over ett år sida sist..), så den opprinnelige planen gikk ut på å bare sette meg i bilen og kjøre nordover til det var slutt på pengene – og så ligge der opp og rulle på vidda og jakte…eeeh…rein? (med kamera, selvfølgelig 😁) til jeg får trygda mi rundt den 20.
MEN!!! så var jeg så innmari heldig at jeg endelig fikk de få ørene med skattepenger som jeg har venta på nå i ei halv evighet – og yeeey…da kan jeg trygt kjøre nordover, vél vitende om at dersom det blir for jævlig vær, kommer jeg meg hjem igjen også – uten å måtte leke polfarer først.

Så..lykkelig som ei nyførelska sjæl, og spent som en unge på julaften, har jeg allerede lagt noen mil bak meg. Første stopp der jeg passa på å ta et bilde, var for å fylle drivstoff i Nordkjosbotn

Deretter ble det et lite stopp for å strekke litt på beina i Manndalen

Og hvor er jeg nå? Aner ikkje 😂 Har parkert langs en skogsvei, en eller annen plass før man kommer til Kvænangsfjellet.

Har fått laga meg middag..

..og skal snart krype under dyna (yepp, æ prøve nåkka nytt) og momse sjokolade og lese Isfolket 😍 E det helg, så e det helg 😉

Og sånn til slutt..jeg blir å prøve på å få oppdatert bloggen min på kvelden, etter at jeg har slått meg til ro for natta…så da “sees” vi i mårra kveld ❤️

10 kommentarer
    1. Hærlig 🤗 Fantastiske bilda fra en fantastisk landsdel 🤩 Beundre din evne og ditt mot til og hive deg “uttpå” 👏 Gleder meg til å “være med på turen” 😊 Best hvisjhess fråm mi ti ju 😘

    2. En spennende ferd!

      Og med Isfolket som lesestoff! Litt av en serie Margit Sandemo hadde på 80-tallet 😀 Har lest ALT i den serien 🙂 GOD TUR VIDERE!

    3. Ser at du koser deg på tur ja 😊 Finnmark er flott, har jo bodd der i 3 år, og vært både her og der i fylket, ja..gamle fylket da 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg