OG HJEMOVER BAR DET..

Okey..her kommer siste del i trilogien om reisa mi hjem fra øst til nord..og har du ikke lest de to første innleggene – finner du “Den lange veien hjemHER og “Villmarksveien & JettegryteneHER 😉

I gårsdagens innlegg, var det rukket å bli onsdag, og jeg hadde gjort meg ferdig med den nydelige Villmarksveien – og var kommet meg opp på Saltfjellet.

Det var ganske seint på dagen da jeg parkerte der – og jeg var faktisk en smuuuule sliten..så jeg rigga meg til i bilen – og bare nøt kvelden – og utsikta =)

Neste dag må ærlig innrømme at jeg akkurat da var rimelig lei mine egne frokostbilder..og hadde ikke den helt store trangen til noen som helst form for fotografering – så jeg fikk kokt meg mårrakaffe og spist meg en enkel frokost, før jeg satte kursen videre nordover..

Dagen var fin, den..og jeg gjorde som jeg bruker – og skikkelig kosa meg med kjøringa..men hey – man har nå lov å være litt sliten og lei også, da..så midt mellom Fauske og Innhavet, fant jeg meg ei lita parkering hvor jeg valgte å trø bremsepedalen i bunn og kave meg ut av bilen – og ble belønna med solgløtt til ei flott utsikt over Gyltvikvatnet (fremdeles Googlemaps-info) 😉

Skal innrømme at jeg hadde en smule hjemlengsel nå..men – siden det “bare” var torsdag – og jeg visste at det enda var over et døgn før jeg kunne komme meg inn i leiligheta – fant jeg ut at jeg skulle ta den siste overnattinga på en utrulig nydelig plass jeg har campa på før, mellom Innhavet og Bognes..kun 4 små mil unna ferga som skulle bringe meg over fjorden til Hinnøya..

Stedet ligger like ved hovedveien – men det skulle man jammen ikke tro..det er ganske mye skog rundt som skjuler det meste – og bruset fra elva, overdøver den verste trafikkstøyen..helt herlig <3

Etter at jeg var godt parkert, og hadde traska litt rundt i ring i området, klarna det skikkelig opp og ble et aldeles nydelig vær..så etter middag – jumpa jeg like god i elva, og fikk meg et forfriskende bad (tru mæ, det trengtes..hehe) =P
I mangel på en fotograf – ble det bare en snap-selfie etter at jeg var kommet meg på land igjen =)

Og så kooooosa jeg meg med litt av markens grøde.. (nei – ikkje Hamsun-boka, hehe) =D
(..og jadajadajaa..uklart som fy – med det  ER blåbær, så det så =)

Men sakte men sikkert tikka timene seg avsted – og det begynte å bli tid for å gjøre seg klar for å ta imot kvelden. Sjekka værmeldinga – og det var meldt øsende-pøsende-styrtregn etter hvert – og daaa må man jo ta sine forhåndsregler. Siden jeg valgte å kun bruke bilen som soverom på denne turen, var det alfa og omega at jeg kunne legge meg med bakdørene åpne og få luft..og for at jeg ikke skulle våkne opp kavende i et svømmebasseng – spente jeg opp en presenning..

..og jeg syns jeg hadde det riktig så trivelig i “hybel´n” min når kvelden begynte å snike seg innpå..og med myggnetting i åpningen, våkna jeg dagen etter, tørr på beina og uten et eneste insektstikk, hehe =P

Er så utrulig koselig, når høstmørket gjør seg gjeldene <3

Men alt trivelig er jo for så vidt dømt til å ta slutt, før eller senere – og dagen etter – fredag – gjorde jeg meg ferdig med mårraritualene mine, og tilbakela de siste milene opp til ferga..og tok en smule vemodig farvel med det fantastisk eventyret, som de siste 5 døgnene hadde vært <3

Da takker jeg så mye for følget så langt – og sier bye-bye for now – nye innlegg kommer..etter hvert 😉

 

#tur #biltur #roadtrip #hjemreise #natur #nordnorge

4 kommentarer
    1. Fantastisk ♥
      Og så god du er som gjør det billig og bra ved å sove i bilen. Det er jo best av alt. Da kan du stoppe hvor du vil, og ikke noen vil reagere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg