DEN LANGE VEIEN HJEM..

…okey..jeg VEIT at jeg sa jeg skulle vente med blogginga til jeg kom meg hjem til laptop´en..men seriøst?? Kan noen vennligst kakke meg i bakhodet med noe hardt, neste gang jeg får en sånn jækla glup ide´??? For det ble jaggu en lang vei hjem, og her sitter jeg da – med 5 dager på farta å fortelle om – og ørtenhundre og dævelten så mange bilder..djiiizess, altså!! Så det jeg blir å gjøre nå – er å dele turen min fra østlandet og hjem til nord-Norge opp i…tjaa..3 innlegg..og første del kommer her 😉

Etter å ha vært borte fra nord i godt og vél 2 måneder, dro jeg da fra søstersen og mini forrige søndag..sånn rundt lunsjtid..og først på dagsplanen, var å ta meg en tur opp til Høvringen, da det er flere år siden jeg har vært på den enden av Rondane.
Nå ble ikke det heeeelt som jeg hadde sett for meg. For de som ikke har vært der, kan jeg fortelle at det er temmelig bratt opp dit, og en masse hårnålssvinger man skal snirkle seg rundt. Og på tur ned, fikk jeg ei innmari ekkel lukt i bilen – som jeg kjente igjen fra i fjor. Fikk vrengt bilen inn på ei avkjøring – og yepp..stakkars Buster så ut som han var i fyr og flamme, for det rauk som bare pokker av bakhjulet på mi side. Sånn er det å kjøre med gammelt – og det samme skjedde i fjor, på andre sida – bremsa (caliperen) som nesten bokstavelig talt var rusta fast, hehe.. Så da var det ikke annet å gjøre enn å ringe NAF..og ba dem så pent om å sende et menneske som hadde litt peiling – da jeg var ganske så sikker på at det var mulighet for å fikse problemet.

Heldigvis kom det en kjekk fyr som HADDE peiling – og etter en god time, inkludert ventinga på å få hjelp, var jeg  og Buster on the road again. Er i utgangspunktet veldig flink til å bremse på girene – men skal innrømme at jeg har vel satt alle mulige rekorder i å kjøre uten å trø på bremsa etter det, hehe =P

Vel – vi tøfla oss videre, vi.. Hadde satt meg det fore at jeg skulle ta det med ro oppover – men hadde likevel en lite plan om å  være hjemme etter et par-tre dager…så jeg kunne gå helga i møte i eget bo.. Hehe..ler godt her – for sånn ble det jo ikke. For mens jeg har vært på ræk, er det gjort litt endringer i blokka jeg bor i – bl.a er det laget nye nøkkelkort til alle beboerne – og siden jeg ikke var til stede å kunne hente mine – måtte guttungen ta seg av den saken. Og da jeg ringte kar´n på søndag, etter at jeg hadde parkert et eller annet sted på Dovrefjell, kunne han fortelle den villfarne mora si, at han var borte hele uka på samling i forbindelse med videreutdanninga si – og kom ikke hjem før seint fredag kveld. Jaddaaaa..var jo ikke noe annet å gjøre enn å ta det med godt mot, da..og jeg liker jo å være ute på farta – og sover som en stein i bilen – så tadaaaa…de to første nettene ble på Dovrefjell.

Første natta ble litt sånn uten mål og meining – men fant en ok plass langs en liten sidevei..

..og det var til og med et lite steinbord og et par benker inni skauen der, hvor man kunne sitte helt uforstyrra å spise =)

Andre natta ble litt bedre planlagt. Surra litt att og frem, og hadde først tenkt å kjøre en annen vei – sånn at jeg kom ned til Alvdal, og kunne kjøre Østerdalen hjem. Men nope – Dovrefjell kalte meg tilbake, så jeg endte opp med å parkere i 2-tida på dagen – bare et par-tre mil unna der jeg sov første natta..på en veldig flott plass hvor jeg har campet et par ganger før.

Været var helt nydelig – og jeg skikkelig moillkosa meg med å lage middag og kaffe på bål. Det finnes vel knapt noe bedre <3

Var å traska litt rundt i området – men en dritt-irriterende (og ganske vond..) fot/kne forhindra meg i den store utfoldelsen, så jeg valgte til slutt å bare benke meg i “hybel´n” og lese litt, og se hvordan naturen skiftet farge etter hvert som sola gikk ned..

Nydelig <3

Stjerneklart – og magisk <3

Fikk jaggu fanga inn Karlsvogna..

..og Cassiopeia =)

Etter en fantastisk kveld og natt, pakka jeg sammen tingene mine igjen, og farta videre.. Hadde meg et lite lunsjstopp på en rasteplass mellom Oppdal og Trondheim, og kosa meg med kaffe og skive med rabarbrasyltetøy – som jeg faktisk kokte dagen før jeg dro fra søstersen =)

Og etter hvert kom jeg da til Steinkjer…og et obligatorisk stopp på Shell, for tanking av drivstoff og…eeeh…hva kan jeg si?? “Hei, jeg heter Helene og er bolleoman”..hihi =P

Så surra jeg og Buster´n oss videre – fremdeles i et aldeles fantastisk vær..og jeg bestemte meg for å ta Villmarksveien mellom Majavatn og Korgen..

..men DET var et helt eventyr for seg selv – og fortjener et helt innlegg alene. Så vil du vite mer om det – stikk innom her i mårra da, så får du se 😉

Ha en riktig god søndag da, alle sammen =D

 

#turblogg #biltur #roadtrip #campig #natur

5 kommentarer
    1. Tøff du altså, som camper både her og der i bilen din. Leit når bilen får problemer, men jammen godt du fikk ordnet opp 🙂
      Flotte bilder. Ingen tvil om at dette var gode opplevelser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg