MINIFLASHBACK AV 90 MIL

Nå har jeg fått knødd meg til å titte gjennom de bildene jeg tok på turen nordover – og det var nok ikke fullt så mange brukbare som jeg hadde trudd.
Men her er i alle fall et lite flashback fra jeg og venninna starta fra søstersen ca. klokka 9 torsdags mårra, til vi nesten 90 mil seinere var i Mosjøen, ca.23.30 samme kveld..

Vi bestemte oss for å unngå Østerdalen denne gangen, for den kan jo bli litt vél kjedelig i lengden..så da ble det motorveien opp og forbi Hamar og mot Dovrefjell.

Vi hadde jo en del pauser for energipåfyll i både fast & flytende form – og ett av stedene var på en “bæns” på Fåvang. Der skua mine blå noe sykt blankt og skinnende som jeg først ikke skjønte bæra av hva var for noe..meeen som da skal forestille en mammut..eller i alle fall hauet til en mammut – i dobbel størrelse. Legger ved en link som jeg fant på nettet om Mammuten i Fåvang.

Vi kjørte som sagt mer eller mindre i ett, og neste, skikkelige pause ble tidlig middag på kafeen oppe på Dovregubbens Hall.

Ikke ofte jeg sjøl er med på bildene, men da klatra jeg meg opp på steinen og fikk venninna til å forevige meg og trollfar 😉

..ja…æ tok av mæ skoan 😉

Og så prøvde jeg å forevige ei kul, gammel steinbru der.. jadda.. jeg var så ivrig med å prøve å IKKE få med meg hovedveien som går bak den brua, at jeg klatra som en anna gærning ned i snø & gjørme, og deretter opp mellom busker & kratt, for så å balansere på en smal steinkant – og endte opp med dette – som i mitt hode er rævva, fordi hele poenget med bildet – nemlig brua – blir jo totalt overskygga av andre inntrykk som jeg ikke tenkte over.. jadda igjen, hehe..

Etter det ble vi stuck i køkjøring rett etter Trondheim, fordi det hadde vært et sinnsykt stort ras nord for Stavsjøtunnelen. Klikk på linken om du vil lese mer om det.

Det tok oss i alle fall 1,5 time før køa løste seg såpass opp at vi kunne fortsette i godt driv nordover.. og sjøl om jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøre så himla langt som jeg gjorde, fant jeg ut at så lenge både kroppen og hodet kjentes greit ut, var det bare å peise på.. så venninna bestilte oss da et rom på en helt ok plass i Mosjøen. Var jo mørkt da vi kom, så detta bildet knipsa jeg om mårran før vi dro.

Var et sånn “sjekk dæ inn og ut sjøl” opplegg der, og vi ble litt plaga da mailen med PIN-koden vi trengte aldri kom. Men venninna ringa til resepsjonen på hovedhotellet, og vips var vi inne. Og utsjekkinga gikk heilt smertefritt. Virkelig et kult konsept.

Neste mårra var vi begge tidlig oppe, og etter at jeg hadde fått 2 svære kopper med energi på ene bænsen der, var vi good to go allerede rundt klokka 7.. og de to innleggene jeg har posta med litt om turen videre ser du da HER og HER.

Yepp…det var alt æ hadde om den saken, hehe..

4 kommentarer
    1. Litt av en tur dette….Men du fikk flotte bilder!
      Fra A til B på to dager! En stopp hjem? Du er rå altså! Kjedelig med kø og så dette raset på TV, ekkelt…
      Klemz…

      1. Joda, ble litt av en tur.. Takker så mye for det 😊 Og det gikk jo så det suste, så mer enn ett stopp trengte jeg ikke..men ja, veldig kjedelig med køa, men godt at det gikk bra med han som ble tatt av raset.
        Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg