MÅTTE RØMME

Hey igjen & god mårra (igjen). Sist jeg la ut noe særlig om hvor jeg er hen, befant jeg meg på Hardangervidda og la ut bl.a innlegget fra turen min på Dyranutane.

Vel, turen var på lørdag, innlegget var i går..og i dag våkna jeg opp på Beitostøl-sida av Valdresflye. Jeg måtte bokstavelig talt rømme fra vidda. Én ting er det søttens regnet som har farga dagene i gråtoner i det siste. Men værst der var vinden, og camper’n sto å svaia så jeg nesten ble sjøsjuk (hmm, æ var på land…landsjuk?)

I alle fall, i følge YR skulle det bare øke i styrke utover dagen, så etter at jeg var ferdig med å poste innlegget tok jeg meg en liten lufteturi blåstet, til nærmeste elv og fikk fylt opp vanndunken min – fysj det var kaldt på småfingran, da det var bokstavelig talt isvann i den elva. Deretter pakka jeg ned pynt og stæsj, fixa meg ny kaffe og satte nesa vekk fra uværet..

..og kjørte rett inn i skitværet!!

Hadde nemlig egentlig tenkt å se om jeg fant meg ei trivelig tomt på Golsfjellet, men fy flate & alle smånissene for et regn. Jeg måtte rett som det var kjøre til sides for å slippe folk forbi, fordi jeg så det ikke likt å dundre avsted. Vindusviskerne gikk for fullt, og jeg veit de dekka jeg har er ikke de beste…så å yppe til “bråk” i form av å risikere vannplaning? Neitakk!

Så dermed endte jeg da opp på Valdresflye

Noe som er like greit, for da får jeg hemmelig besøk i løpet av dagen. Okeeeeey…SÅ hemmelig er det ikke, for du skal få vite av hvem når besøket er dratt igjen 😉

Og mens man venter…en liten luftetur.

Ha en flottersfin mandag videre, all sammen.

15 kommentarer

Siste innlegg