MÅRRATANKER

Da er det sannelig søndag igjen – og enda ei uke er over..sånn bortimot i alle fall. Den er jo selvfølgelig ikke helt over før dagen i dag sier farvel. Som jeg nevnte i siste innlegget mitt i går, ble ikke dagen slik jeg hadde tenkt..og med unntak av naboen som stakk innom i 5 minutter for å få hjelp med noe, og ei tidvis hvileløs vandring mellom skuffer og skap på kjøkkenet, lå jeg faktisk flat ut på sofa hele dagen.
Hauverken kom og gikk..og jeg VEIT jo så inderlig vél hva den kommer av. Det er IKKE migrene, for det har jeg slitt med tidligere – med medisiner, mørklagte rom og hele pakka.. nei synderen her begynte å vise det stygge trynet sitt for ca.2 år sida – i den tida da jeg gradvis begynte å endre meg – på en ekstrem negativ måte.

De som har fulgt meg ei stund, husker nok ei helt anna Helene enn den “surkefetta” som til tider dukker opp her nå..
Jeg var mye mer positiv, og starta hver mårra med å bestemme meg for å ha en god dag og gjøre det beste ut av hva livet kasta etter meg – og hadde det faktisk bra.. jeg mediterte ofte, trente yoga nesten hver dag, og trente styrke minst 4 dager i uka.. jeg hadde et veldig greit kosthold, med fokus på mine elskede proteiner og andre, sunne ting i ukedagene, jeg fløy ut i naturen og på fjellet i allslags vær & vind, og tente vel minst like mange bål som min vakre bloggvenn Margrethe aka Utifriluft  ..jeg drakk alkohol kanskje 2 ganger i året.. unntatt når jeg var på lengre roadtrips, for da syns jeg det er ubeskrivelig koselig å ta seg et glass vin eller to når jeg har parkert for natta.. og – som jeg har skrevet om i et tidligere innlegg – hadde jeg en attitude fra Helvete når det kom til å ha trua på meg sjøl om at jeg kan klare alt jeg setter meg fore..

Hva har skjedd?? Eller rettere sagt – HVA I HELVETE ER DET JEG HAR GJORT MED MEG SJØL??
For uansett hva som har skjedd eller ikke skjedd rundt meg – så er det faktisk jeg sjøl som har tillatt at endringene har kommet..og nei – ikke alle endringer er av det gode..

I dag er vel det eneste som er nogen lunde tilbake til normalen, det å fly på fjellet i de 3 fine årstidene..men å tenne bål? Nei nå drar jeg heller frem primusen i 4 av 5 tilfeller. Og så er det med drikkinga nullstilt.. En del av dere husker nok den bortimot 3 måneder lange kveldsfylla jeg var på etter at jeg ble kicka ut av samboerforholdet og dro ned til søstersen? Vel – det var 3 måneder med drikking hver jækla kveld – men så var det nok..
Men alt det andre? Attituden? Vel, den har begynt å ta seg opp, etter at brorsan – uten å være klar over det – fillerista meg mentalt.. HELDIGVIS!!! Treninga?..jeg starta med godt mot da jeg meldte meg inn på treningssenteret igjen – men nå er det atter en gang snart 3 uker siden sist jeg var der. Joda – jeg har vært på roadtrip i 9 av de dagene, men likevel.. Meditasjon og yoga er det knapt nok snakk om én gang i måneden.. Og kostholdet?? Hahahahaaa si bærre æ.. jeg er dessverre så usunn nå, at jeg nesten må slå opp i ei ordbok for å vite betydninga av sunnhet. Mye av akkurat det, kommer dessverre av økonomien.. for det er nå dessverre en gang sånn, at det er mye billigere å leve usunt. Jeg har regnet meg frem til hva som blir billigst å kjøpe, for å tøye matlageret lengst mulig – og det resulterer jo selvfølgelig i at jeg har et ekstremt ensidig kosthold i tillegg.. Nå får jeg jo spedd på en del, siden jeg er så heldig å få arvamat fra venner rundt meg.. Ikke misforstå nå, for jeg er SÅ takknemlig for all hjelp jeg får, men det er jo ikke bestandig de sunneste tingene i verden som blir arva bort. Og siden jeg reagerer på ekstremt mye mat – som de fleste frukter og grønnsaker, blir det lite av den sorten også.
Nå trør jeg jo B12-sprøyta i låret med jevne mellomrom, og spiser to multivitaminer hver dag på grunn av den GB jeg hadde..men jeg er ikke så sabla dum at jeg ikke skjønner at et dalende energinivå ikke blir bedre av kostholdet og livsstilen min, akkurat..

Så hva nå?
Hva må til, for at jeg skal finne tilbake til meg selv?
Altså – jeg har jo egentlig funnet meg, da..for jeg ser disse tingene nå…og jeg ser at jeg kan ikke legge skylda på noe eller noen som helst for at jeg har valgt å respondere negativt på det som har kommet i min vei.

Så – for å hoppe tilbake til begynnelsen av innlegget.. jeg VEIT hva haupina kommer av. Jeg er faktisk totalt skyldig i å ha sluppet den inn i livet mitt. Og nå er det min jobb å gjøre de endringene som må til for å bli helt kvitt den.
Jeg veit jo hva som må til – men ANER faktisk ikke hvor jeg skal starte..

Vel – det var litt mårratanker fra meg.. håper dere alle sammen får en flottersfin søndag.

Nå skal jeg lese litt blogg, mens jeg setter til livs et par bøtter med kaffe til 😉

9 kommentarer
    1. God morgen!

      Du har alt kommet langt du, fordi du VET hva som må gjøres og hvorfor…. så er det å finne ut hvor å starte… det kommer 🙂

      Lag deg en fin fin søndag 🙂

    2. God morgen, det er leit å lese at du sliter…både med det og det..
      Men du har en plan ser jeg, begynn med den i morgen! Gjør det…..
      Så kanskje kan håpet finne deg tilbake og du finner håp…
      Og det er så trist å lese at du sliter med økonomi…et mål må være å komme seg ut av denne vonde sirkelen..Det må jo finnes noe der ute! Klemz…

      1. Takk for gode tanker og ord ❤️ Ja planen er vel egentlig veldig klar, så nå er det bare å begynne å jobbe seg tilbake til der jeg var.
        Når det kommer til det økonomiske, håper jeg selvfølgelig at ting skal bedre seg…men så lenge jeg klarer å få det bra ellers, er det det viktigste for meg 😊❤️

    3. Huff, leit å høre at du har kommet inn i en sirkel av negativitet og at du sliter med å finne tilbake til de gode rutinene. , den gode utgaven av deg selv. Det er ikke alltid så lett å gjøre eller ha det som man egentlig VIL. Du vet jo hva som fungerer for deg, så da handler det kanskje egentlig om å bli klar for endringer, og du blir nok plutselig klar, en eller annen gang. Det som kommer etterpå er det vanskeligste, nemlig å begynne å oppføre seg som om man mener det! Søndagsklem fra meg ❤

      1. Tusen takk for gode og veldig fornuftige og viktige ord..for det jeg må nå, er nettopp det å oppføre meg som om jeg mener det jeg har som mål ❤️ Så takk for den tankevekkeren ❤️ Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg