GAMMELT NYTT – SØNDAG PÅ SØRVIKFJELLET

I dag ble ikke dagen helt som jeg hadde tenkt.. Det er et nydelig vær ute – men jeg ligger nå flata ut her på sofa.. Så – for å i det minste ha noe trivelig å by på, deler jeg nå et nytt innlegg fra den gamle bloggen min.
Turen ble gått den 12. august i 2012..og er fra den første turen min på Sørvikfjellet, rett utenfor byen her..

SØNDAG PÅ SØRVIKFJELLET!!

Hærlighet og fader vår for en megabra dag det har vært i dag.. vi har vært på Sørvikfjellet – jeg, guttungen, de to yngste tanteungene mine, gudmora til guttungen, dattera hennes (her må jeg dessverre opplyse at hun gikk brått bort for snart 3 år siden..men det er ikke min historie å fortelle ❤) ei god barndomsvenninne av meg, samt sønnen hennes – og en lånt hund, hehe..

Vi møttes i Sørvika kl.11 og starta turen med godt humør – og et utrolig flott vær..

Her er vi i gang…Sørvikfjellet til høyre.
Traska og trødde i vei oppover, og måtte ha oss en liiiten tenkepause oppi bakkan – hvor skal veien gå videre – følge turløype-merkingen til høyre eller venstre, tro…?
Må jo innrømme at jeg ELSKER venninnene mine – for de er like hakke gærn´ mellom ørene som det jeg er – så gjett tre ganger hvilken vei vi tok opp??? Jepp – korteste strekning – straka vegen åt…øøøhh himmels, eller no´sånt..
Med andre ord – dalsøkket midt i mellom veiene, tji-hi..
Og oppover kravlet vi – særdeles vaklende i gangen i støyten…og jeg med verdens største buksesig (nei – æ VIL ikkje bruke belte!!), så jeg vurderte en stund å ta av meg skoene så jeg kunne klore meg fast med tåneglene i tillegg – men YEZZZZZ!!! Opp kom vi til slutt..
En flott ting med at vi valgte den veien, var at jeg kom over to sommerfugler som jeg kunne forevige..de var veeeeldig fine..
Vel oppe etter klatreseansen vår, hadde vi vår første skikkelige
drikke-og-inntak-av-litt-energigivende-saker-pause…
En flott gjeng – ikke sant? ❤
Nydelig utsikt oppover….
Her begynner vi så smått å nærme oss toppen..
SNØBALLER!!!
Her begynner vi seriøst å nærme oss målet – flinke venninnene mine ❤
Oppe ved det høyeste punktet (607 moh) – kan trygt si det var litt vindfullt der…..

Etter å ha vært på toppen, fant vi oss en lun plass for nistespising – og så tente vi bål og stekte pølser..og for de som lurer på hvor vi fant ved midt oppå snaufjellet – den var medbrakt – hadde fylt halve sekken min med ved før jeg dro hjemmefra – ikke å undres at den sekken var litt tung, hehe.. og så plukket vi litt småved og bark med oss på turen oppover i tillegg.
Gjett om vi storkosa oss!!
(og så fikk jeg også være med på bildet..kult!)
Fine hunden vi hadde lånt med oss.
De to flotte tanteungene mine ❤
Må jo bare si at det var en utrolig nydelig utsikt fra toppen…bare se:
Kilbotn mot høyre i bildet..
Andørja og kirka på Engenes ca.midt i bildet og litt mot høyre..jada-jada..vet det..vanskelig og se..men den ER der…
Mot Tovika..

Jepp – det var i grove trekk turen vår i dag… ble en lang tur, for det skal sies at vi surra nå litt hit og dit – og klarte selvfølgelig IKKE å holde oss på den “smale sti” oppover – men på turen ned igjen, fulgte vi merkingene og klarte ikke å gå oss bort en eneste gang..så det, så..hehe

Så da var enda en fantastisk turdag over.. som avslutning inviterte jeg barndomsvenninna mi og sønnen hennes til å spise middag sammen med oss og tanteungene mine.. det ble en suksess ..

6 kommentarer
    1. Gode minner er godt å hente frem når dagen ellers ikke er som ønsket.
      Tusen takk for titten ♥ Og god bedring til deg ♥

    2. Det var jammen litt av en tur, og så koselig å hente fram sånne fine minner på dager man ikke kommer så langt 😉
      Håper du får en fortsatt fin lørdagskveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg