MANN eller MUS?

Jada, da var det på’n igjen..
Etter en særdeles god mårra, etterfulgt av et stort innhugg i sjokoladeplata, (det innlegget kan du se HER) begynte endelig hjernen å fungere litt Helene-normalt igjen. (konklusjon: æ har ete aaaaalt for lite sjokolade i det siste 😉)
I alle fall – etter å ha gått meg selv etter i sømmene (??) innså jeg at jeg har jo spora totalt av et eller annet sted..
Et nytt panneklask ble tildelt, mens jeg kjefta på meg sjøl: “SKJERPINGS HELENE!!!! er du mann eller er du mus” ..eeh.. nei det ble feil..
“HAR du..eeh..mann ell” ..nei farsken, det blei i ALLE FALL ikkje rett.. Siste forsøk: “Helene – fy farao du er blitt bra bæsat!!!
For hva har egentlig skjedd det siste året? Jeg som har vært “kjent” for å spise utfordringer til frokost (godt kamuflert i form av knekkebrød med kaviar & egg), jeg gir meg jo ende over til høylytt surking så fort jeg møter litt motstand 🤔
Nei fysjamæda…no e det nok! For lite aktivitet? Hut dæ å gå 30 småtura, da – i stedet for én lang… Våte klea?…æ ska vel for svarte få dæm tørr, om æ så ska tenne mæ et solid bensinbål å tørke dæm over 🙈
For ja – DET er mere min måte å tenke på – se løsninger i stedet for problemer…og ikke minst – no regrets, and never surrender 😉 så nå er jeg altså i farta igjen – og da jeg ikke gadd å snu kjerra (latmakken lenge leve, faktisk) endte det opp med å havne på Nordkapp i et fascinerende tåkehav, men med mange utrulig nydelige øyeblikk under veis ❤️

Bare se 🤩

Hurtigruta ved kai i Honningsvåg..

På tur opp i tåkeheimen – eller Nordkapp om du vil..

Og på parkeringa ved inngangen til selve platået, var det jo heeeilt for jækli..

…og høljeregn..men du kan så vidt skimte bua for å betale deg inn..yeppz, i speilet, som betyr at jeg snudde bakenden til og forlot heile plassen 😉

Jeg har vært på Nordkapp flere ganger før – men aldri overnatta..så deeeet ble dagens mål.. Men først lot jeg samegutten min få kravle seg litt oppover lia – bærre fordi vi kan 😁

Nope – vi var ikkje der oppe – sjøl om vi sikkert hadde kommet oss dit 😉

Og sååå fant vi oss en flott plass å parkere for natta.

Pizza & melk til middag ❤️

Og da gjenstår det bare å nyyyte kvelden & natta.. Det er temmelig mye vind her akkurat nå, så dette lover godt 🤩 WOHOOOO

 

9 kommentarer
    1. På min hjemmplass nå, jeg er flytta derfra men har da mine røtter inntakt. Om du skal innom Måsøy komunne ta kontakt bor i Lillefjord

    2. Åååååå der kjørte vi i sommer….. Honningsvåg og Nordkapp – fantastisk! Vi var litt heldigere med veret enn du er akkurat nå på bilda…. men du verden det er flott uansett 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg