MANDAGSDIKT – 13

Dagen i dag har bare rast i fra meg, og nå er jeg parkert for natta mellom Hjerkinn og Dombås. Bloggen har blitt temmelig ignorert, så nå skal jeg lage meg litt mat og i alle fall svare på kommentarer 😊

Og – bedre seint enn aldri, heter det jo – så her kommer da mandagsdiktet.

Dette er IKKE et nytt dikt..men likevel temmelig aktuelt..

INN I MITT INDRE

Står på terskelen til mitt indre, 

en annen dimensjon.

Der har hvert spørsmål

aldri bare ett svar, 

og en sann venn

en den dyreste skatt man kan ha.

Rett innenfor

følger alle muligheter hver sin vei,

med en ny utfordring bak hver sving.

Lenger inn i denne verden,

lever monstrene fra fortiden 

–  de livnærer seg på frykt..

Min frykt!

Men jeg vet – skal jeg komme i mål,

må jeg finne min styrke 

gå inn i mitt indre

og møte skyggene

fra en tid som er gjemt

men ikke glemt.

Helene Harrysdatter

5 kommentarer
      1. Vurderte faktisk den veien, og kurse meg innom Trollstigen først – men i følge YR skulle det høljeregne, så nå prøver jeg meg litt lenger ned i landet. Men nå som jeg er konstant på veien, kommer jeg garantert rekende den veien etter hvert 😉🚙
        Tusen takk for det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg