JANUARUTFORDRING – 11.. MØRKE

Tittei igjen alle sammen, da kommer det noen bilder til dagens ord i FRODITHS LILLE JANUARMORO.

I dag er ordet MØRKE og er den rake motsetningen til gårdagens ord som var lys..men det ene kan jo ikke eksistere uten det andre. Jeg grubla litt på hvordan jeg egentlig skulle løse dagens utfordring, og endte som vanlig opp med et sammensurium av ting.

Så jeg starter med det nattsvarte mørket i der man knapt nok kan skimte en eneste stjerne..

..til mørke skygger som skjuler en annen form for mørke nede i dypet av et vann en mørk høstkveld.

Mørke kan jo også være det som skjuler mye rart på et loft, sett gjennom et hull i taket..

..eller i ei grotte jeg fant og har fortalt om tidligere i innlegget RØNNALIHØLE .

Så kan mørke vise seg under litt kameralek og en selfie tatt en mørk og stormfull kveld i ei fjæra..

..og et forsøk på å fange mørket i et sort/hvitt-format fra lysene til en bil langs en øde grusvei.

Og jeg kommer jo ikke unna å nevne det mørket som nok finnes inni alle av oss til tider, selv på en solfylt sommerdag.

Jeg tenker at livet i seg selv er ei reise som til stadighet svinger mellom lys og mørke, så jeg avslutter med å legge ved en utrulig flott sang av Åge Aleksandersen, som visstnok er inspirert av da han var med på fødselen til en av ungene sine.

8 kommentarer

Siste innlegg