RØNNALIHØLE´

Som jeg har nevnt tidligere, så syns jeg ikke det er så viktig om severdighetene jeg kommer over på min ferd, blir presentert i kronologisk rekkefølge. Derfor vil jeg i dag dele med dere en utruuuuulig kul opplevelse jeg hadde på turen nordover her i slutten av forrige måned. Æ FANT EI GROTTA!!!!
Jeg hadde rota meg over vakre Beiarfjellet og kosa meg bare værre, da plutselig så et skilt som lovet nettopp det..ei grotta – og som fikk meg til å bruke høyrefoten på bremsa i stedet for gassen..og kurse meg vekk fra hovedveien og i retning..eeeh mot høyre, hehe..

Etter noen kilometer…elle mil, gudane veit…kom jeg til et nytt, lite skilt som tydelig viste at bare jeg traska meg litt opp i skauen, så ville jeg finne det jeg søkte.

Så – oppglødd som en unge på julaften, traska æ i vei med freidig mot – og seeee ka æ fant 😍

Det var satt opp litt informasjon om området, som faktisk har mange grotter..

..meeen, etter det jeg fant ut, var det bare mulig å komme til den ene her..som til gjengjeld var skikkelig godt tilrettelagt for at de aller fleste skal kunne komme seg dit..på eget ansvar, vel og merke..

Og sia jeg absolutt ikke er lettskremt, fortsatte jeg traskinga mi – oppover en godt merka sti..og fant plutselig denne….som dessverre var heilt tom, så inga autograf-signering for meg..

..så da kursa jeg meg liksågodt videre inn i det ukjente 😉

..snaaart inni den hemmelige hula, bare jeg får kryssa elva..
(jada..æ veit, ikkje mykkje hemmelig her..men la mæ nu leve i fantasien, hehe )

..og DERRR var jeg over..fikk ikke tatt bildet før jeg vakla meg utpå, fordi jeg faktisk var opptatt med å filme for å legge ut på YouTube-kanalen min..

Utrulig fascinerende å vite at jeg nå befant meg inni et hull i et svært fjell..wohooooo

Ganske kjekt med de kjettingene som er satt opp over det hele, så man kan holde seg fast – og ikke plumpe på hauet og rævva ut i myr…eeeeh..elva.

Ooooh LOOK..a cave troll

Selv om jeg var mest opptatt med filminga, huska jeg på å få tatt et par bilder utenfor grotta også..

En utrulig flott og spennende opplevelse som jeg absolutt vil anbefale..og som jeg faktisk kunne tenkt meg å dra tilbake til og oppleve på nytt..og DET er ikke ofte…som regel er min mentalitet: “Been there – done that – moving on”

Som vanlig har jeg funnet frem en link til de som har lyst til å lese litt mer om tema..den finner du HER

..og så legger jeg ved linken til det jeg filma da jeg var der.

Ps..ta gjerne en titt på kanalen min og trykk Subscribe-knappen hvis du liker noe av det du finner der. På den måten har jeg mulighet til å få bygd den opp – og gjøre den bedre..
Er du ikke “medlem” av YouTube? Vel – alt du da trenger å gjøre, er å registrere deg med en mailadresse..

7 kommentarer
    1. spennede da ,ja hvorfor ikke dra på oppdagelsetur på hjemmveien ,det er slik vi liker å ha det når vi reiser rundt med bobilen på ferie ,ta opplevelsane etter hvert som vi oppdager dem :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg