HELT UT AV DET BLÅ..

Jeppz, bare sånn helt ut av det blå fant jeg ut at jeg skulle skrible litt her inne. Som dere kanskje fikk med dere i det forrige innlegget mitt som heter Æ GIR MÆ!! så er jeg så godt som ferdig med bloggen – i alle fall for nå. Som jeg skreiv, så veit jeg ikke verken OM eller NÅR jeg eventuelt kommer tilbake sånn for fullt, men å stikke innom litt sånn dann og vann tenker jeg at DET må jeg nå få til…

Og hva har egentlig skjedd den siste,gode uka etter at jeg la….eeeh…tastaturet fra meg? Alt og ingenting!! hehe..

En ting er at jeg hadde en fantastisk tur sammen med guttungen – opp til Nordkapp, deretter inn i først Finland og så Sverige, før jeg kjørte han heim forrige søndag. Men etter det har jeg bare surra rundt og kosa meg. Min første idé var å kjøre Norge og Atlanterhavsvegen – men da ferga jeg sto i kø til – samt de to neste avgangene som skulle ta meg over fjorden fra Lødingen til Bognes ble innstilt på grunn av mangel på mannskap – vel, da tenkte jeg at det er ei meining med alt, snudde vagabondvogna og kursa meg i ei heilt anna retning.. Les: Sverige. Og her har jeg vært siden..

Har kosa meg masse-masse..lest, sett på serier, gått turer, trent yoga og tatt livet med knusende ro, da jeg ikke har tilbakelagt mer enn godt og vél 75 mil på denne tida. De første 40 frem til i går….og (dessverre) alle de siste 35 bare i løpet av gårsdagen, fordi jeg hadde tannverk og dreiv klappjakt på et lørdagsåpent apotek, med en værsyk Googlemaps ved roret, som sendte meg på en hællsprettens rundtur – fordi NOEN!!! ikke hadde oppdatert seg på det nyeste nye innen bl.a rundkjøringer, hehe.

Har dessverre ikke særlig med bilder til dere nå, da jeg for det første har lagt ut ting fra turen hittil både på Instagram og Tiktok – og det er hovedsakelig videoer…men også fordi jeg ikke hadde planlagt detta innlegget..

Men her er i alle fall et bittelite glimt fra de siste dagene, med godt vær og vakker natur.

Og så, i dag… En perfekt dag til nå. Plassen jeg står på er ikke den aller beste, men det er “i gokk” i Sverige..altså en av de mindre traffikkert veiene, så sjøl om jeg står like ved veien, er det ekstremt lite bråk.

Jeg sov sykt lenge i mårres…rulla faktisk ikke ut av senga før rundt 9.30..og har brukt dagen til å trø meg tur i skauen og plukka blåbær.

Som selvfølgelig må nytes på mange måter…blir nyrørt syltetøy på skiva til kvelds, tenker jeg..

Ooooog…seee… Æ har funnet min første Geocatch.. Wohoooo!! 🤩

Geocatching er noe jeg har tenkt på leeenge, men har liksom ikke kommet meg i siget. Før i dag! Appen ble lasta ned på telefonen for lenge sida, og i dag fikk jeg plutselig en innskytelse om å sjekke den etter at jeg var hjemme igjen etter bærturen. Og tenk, heldige meg hadde en bare noen få, hundre meter unna – og gjett om gleden var stor da jeg faktisk fant den uten å leite meg forderva 🤩

Og nå i kveldinga har jeg vært å trødd meg en ny luftetur – i skauen.

Alle som kjenner meg, veit jo at jeg ikke er noe skaumenneske… Gi mæ fjell og vidder! Så hvorfor i jøssenavn og alle smånissan jeg har valgt å kjøre i den flateste delen av Sverige, er faktisk ei gåta sjøl for meg. Eller nei..heilt ærlig så trur jeg litt av grunnen faktisk er at jeg har trengt å komme meg lengst mulig unna alt det som for meg er dagligdags og normalt ei stund. For jeg trenger å tenke.. Livet mitt er snudd så innmari på huet som det er mulig, og jeg kjenner at jeg trenger å finne ut av hva dette faktisk betyr for meg i praksis. HVEM er jeg pr i dag? Veit jo at jeg må gi slipp på enormt mye nå – både på godt og vondt, og det å være i “unormale” omgivelser tvinger meg til å se ting fra en annen synsvinkel, og ikke minst gi meg en pekepinn på hvem og hva jeg kan gi slipp på – og hva som er totalt uaktuelt å se forsvinne ut av livet mitt.

Se der, ja… Da klarte æ jaggu å skravle dåkker i senk likevel, hihi. Nei seriøst, det kjennes faktisk greit ut å få lire litt av seg…og med det sier jeg takk og farvel for denna gangen. Ha en nydeligvakker søndag – så sees nok før eller seinere igjen 🥰

6 kommentarer
    1. Oj, der var du jo….koselig med noen ord fra den dama! 🙂 Klemmer…
      God tur videre og God Sommer! Kos deg videre….Bare lev – ikke tenk så mye!

      1. Yeppz, der var jeg et lite øyeblikk 😊 Takk for det 😊😊 men tenke er jeg nok pokka nødt til for å finne ei løsning, ellers går jeg vinteren i møte uten varme – eller et fornuftig sted å stå mer enn en dag om gangen 😉Klemmerz ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg