FORBAINNA SKREMSELSPROPAGANDA

I dag starta jeg dagen inne i varmen, fordi jeg for første gang på det jeg kan huske våkna opp og hadde kyll i meg. Så i stedet for den vanlige seansen ute i kozekroken for å påkalle dagens gode vibrasjoner, slo jeg av alt av lys inne, tente litt telys, dro stolen bort til vinduet og papp-peisen jeg laga og kosa meg med mårrakaffen under et godt og varmt pledd. Og mårran var både stille, rolig og god. Men så var jeg så jækla dum å skru på telefonen og gå på nett. Djiiiiiizessss og bananas altså!! Der poppa det opp det ene innlegget verre så det andre – og alle hadde et eller annet budskap om noe livsfarlig som enten er på tur til å skje – eller noe livsfarlig vi for guds skyld må holde oss unna, fra mat til døde ting. Det er fantastisk å se hvordan sånne budskap har eskalert de siste årene. Absolutt alt klarer de å sette et varsko foran og gjøre det om til en skremselspropaganda i større eller mindre grad.

Det er ikke ofte jeg bruker ordene “teit” eller “idiot” når det kommer til andre mennesker – jeg har mer respekt for folk enn å bruke sånne kallenavn – da er det heller en teit eller idiotisk oppførsel jeg referer til. Men akkurat nå sliter jeg med å IKKE spørre hva i helvete det er slags teite idioter som spyr ut all denna gørra på daglig basis? Det er mørke tanker og “spøkelser” som bosetter seg i sinnet vårt, og det er faktisk ikke å vente at det stadig øker i antall mennesker som sliter med psyken tenker jeg.

Skal man tro på media er det faktisk livsfarlig å være den du er – men hey..alt blir så jævlig mye bedre bare du gjør som du blir fortalt – av dem. Og det er akkurat det som trigga meg i dag, for jeg er så innmari drittlei av at alle skal pushes fremover mot det som er akseptert av den gruppa med idioter som sitter og bestemmer hva som skal være best og bra for andre.

Det er myyyye jeg kunne sagt videre i dette innlegget, men jeg gidder ikke starte en vanvittig diskusjon.. det eneste jeg har å si når det kommer til denna forbainna skremselspropagandaen de daglig prøver å kontrollere oss med, og som skremmer bokstavelig talt vettet av enkelte er: “Hva er det disse folka prøver å skjule siden de legger så mye energi i å få alles fokus retta mot syvtusen og dævelten ting som skal være livsfarlige for oss?” Noe sier meg nemlig at det de prøver å skjule er mye skumlere og mer livsfarlig enn hva klærne dine er laget av, måten du spiser banan på eller hvordan du tørker deg i rævva.

Yeppz.. det var dagens utblåsing, hehe. Nå skal jeg lirke meg over til byen og få piggdekka på bilen..wohoo!

Ha en riktig flottersfin dag da alle sammen

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

14 kommentarer
      1. En fantast er en drømmer,svermer eller en person som har virkeligsfjerne tanker, i følge Store Norske Leksikon. Det er bare det at de du menerer er klima og miljøfantaster ikke er virkelighetsfjerne, men virkelighetsnære 😉

    1. Det er en grunn til at jeg har droppet å se/høre på nyheter, for det er så mye negativt å skremmende at man bare ender opp å bli både skremt og i dårlig humør. Sluttet med det da pandemien kom, og jeg har klart meg helt fint med sunn fornuft så langt 😉 Deilig start på dagen med kaffe og tent lys på bordet 🥰 Håper onsdagen fortsetter å være fin, klem 🤗

      1. Veldig fornuftig sånn som jeg ser det – for jeg ser heller ikke på nyheter. Det jeg får med meg som jeg snakker om her i innlegget, er det som kommer sprettende rett i fleisen på meg når jeg går inn på nettet 🤗 Gidder ikke klikke meg inn, men bare overskriftene i seg selv er jo nok til å skremme vannet av noen.
        Takk for det, og en riktig flottersfin onsdag videre til deg også 🥰

    2. Ja og man blir så lett påvirka også!!! Mange av oss!!! Men det er jo farlig å leve – og noe må man bare ha skylapper for – om ikke mørkner det totalt. Og det er kanskje det de vil de som svartmaler alt! klems og gode ønsker for dagene fremover <3

      1. Ja dessverre er det alt for mange som lar seg påvirke, og ender i et mentalt mørke 😔 Mye mulig det er akkurat det de er ute etter, for hvorfor skulle de ellers fortsette å ødelegge for andre..
        Takk for det 🥰 og en riktig flottersfin dag videre til deg. Klemmerz

    3. he he ,jeg har ofte lurt på hvordan vi som begynner å komme opp i alder har greidd å overleve ,jeg overlever på att jeg gjør det jeg vil og spiser det jeg vil og jeg elsker spekemat :=) tipper det blir en liten biltur på deg når piggene er kommet på ,ha en fin dag og kos deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg