FERDIG PYNTA…for nå i alle fall.

Heisann i kveldinga folkenes. I dag har jeg vært litt på farta igjen. Jeg ringte nemlig go’venninna og lurte på om hun ville være med på en liten kjøretur og lufte hauet – noe hun da ville – og da ble det en koselig mini-roadtrip med masse skravvel og latter på oss. Og mens vi var ute og surra ringte jammen brorsan og inviterte meg på middag. Oh lykke 🤩 Fårekjøtt i brun saus m/ poteter, ertestuing (med) gulerotbiter og tyttebærsyltetøy smakte nydelig, bare så det er sagt.

Men over til noe annet. Som jeg nevnte i dag tidlig på innlegget adventsmorgen – 3.desember, er jeg nå ferdig med å pynte med stjerner og nisser i heimen. Det vil si jeg har noen nisser som skal få komme frem seinere, og så skal jeg henge opp andre stuegardiner litt nærmere jul, samt bytte til juleduker antagelig lille julaften. I tillegg skal jeg pynte litt mer ute i kozekroken, men må se om jeg får skaffa noe mer å pynte med først.

Men altså, jeg er ferdig pynta for nå i alle fall, og sånn har jeg det i mitt advents-julehjem.

Starter inne i kjøkken og stue.

Herr & Fru Pepper som har fulgt meg i gudane veit hvor mange år er selvfølgelig på plass, og i år har de fått plass på oppvaskbenken.

Ellers er det plassert litt hist og her.

Dette settet er også ganske gammel, men jeg er like glad i det den dag i dag.

Så var det stuedelen..

Denna engelen laga guttungen da han var liten, og den har fått hedersplassen – oppå bluerayspiller’n så jeg ser den hele tida.
Og den nyinnkjøpte azalea’en har fått flytta til litt mer likesinnede for anledninga.

Og så var det ute i kozekroken.

Her håper jeg å få mulighet til å sette ei lykt eller et eller annet anna koselig sammen med nissen.

Men ellers er jeg fornøyd med resten av kozekroken min ❤️

Da får dere ha en riktig flottersfin kveld videre alle sammen, så håper jeg vi sees til adventsmorgen i mårra.

 

8 kommentarer

Siste innlegg