ER EN SMULE HYPER PÅ MÅRRAN

WIHII & WUHUUU og god mårra tu juuu.
Yeeey, da ærr´e freddan igjen.. hvorfor jeg jubler for det må no han mershk vette for siden jeg ikke gjør en gudd dæmm mainnskjit ellers i uka, kan jeg jo ha fredag akkurat når jeg måtte ønske, hehe. Men jeg følte for et lite jubelutbrudd her på mårran, for jeg er i SÅÅÅ godt humør og en smule hyper på mårran, så her er det nummeret før jeg begynner å steppe bortover gulvet. Bare synd jeg ikke kan steppe da..

Okey, no skal æ gi mæ med og prøve å koble ut “hyperdriven” ei stund.

Om dere leste det innlegget HER i går fikk dere kanskje med dere at jeg bl.a var innom på kaffebesøk hos ei venninna? Det er hun samme som jeg dro til tidligere i måneden og kræsja ei hel helg. I alle fall, da jeg dro derifra hadde jeg med meg noen ting arva ting i form av et par splitter nye sommersko og ei veske. Og i tillegg “stjal” jeg med meg en stikling av ei praktspragle hun hadde stående. Se så fint den står og gjør seg til i vinduskarmen min nå.

Den hadde allerede begynt å få litt røtter borte hos henne, men jeg tenker at den skal få lov å stå i vann her også ei stund fremover og få enda flere før jeg kjøper meg muld og planter den.

Så gjenstår det å se om jeg klarer å berge livet på stakkar´n fremover. Jeg har nok grønne fingre i utgangspunktet, men det hjelper så lite om jeg tar de fingrene med meg og er borte i ukevis om gangen. Da jeg bodde i blokka i byen var det liksom greit for da kunne jeg ringe guttungen og få han til å stikke innom å vanne de plantene jeg hadde der.. men jeg kommer ikke til å belage meg på å ha folk som skal inn i leiligheta her for å vanne for meg. Dessuten – når det har vært planter som jeg har satt veldig stor pris på har jeg tatt de med på tur. Hmm..det minner meg på at når jeg farta sammen med han duden med den vanen i fjor i påsken (for de som husker det) da hadde jeg jo med meg en veldig fin plante som jeg ikke husker hva heter..men som jeg dessverre glemte igjen der nede når han kasta meg ut.. Akk ja.. da var det ikke meininga at den planta skulle leve sammen med meg, hehe.
Vil du vite litt mer om hva som skjedde den gangen, kan du jo lese dette innlegget “This is my life! Æ veit å finne dæm..”

Nå begynner det så smått å nærme seg dags for at jeg skal komme meg ut av pysjen og finne litt andre klær å hyre på meg. Det er jo fredag som sagt (wohoooo igjen) og da er det kaffedate med fredagsdate-venninna. Bare det er jo noe å wohooo´e for, ikke sant? Men klok av skade skal jeg IKKE bryte i meg et gedigent kakestykke i dag, så jeg blir kvalm og uvel.. trur æ..

Da ønsker jeg alle sammen en riktig flottersfin dag ❤ og så legger jeg ved et dikt av Georg Brandes.

Dagen i dag er en merkelig dag.
Den er din.

Dagen i går slapp deg ut av hendene.
Den kan ikke få annet innhold enn du alt har gitt den.

Dagen i morgen har du ikke noe løfte på.
du vet ikke om du kan regne med å råde over den.

Men dagen i dag er det eneste du kan være sikker på.
Den kan du fylle med hva du vil.
Benytt deg av det.

I dag skal du glede et annet menneske
I dag kan du hjelpe en annen.
I dag kan du leve slik at du i kveld er glad for at du er til.

Dagen i dag er en betydningsfull dag.
Den Er Din.

Georg Brandes

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg