DEN STORE PLANEN

Yepp..ny dag – ny runde med mårrakaffe og koping ut gjennom vinduet..trøtt i trynet, men i hodet er det full action alt..

Og lurer du på om jeg har for vane å ha hette på? Yeppz! 53 år, og pulsvanter & hette er mitt “varemerke” i hverdagen 😉

Noen av dere husker kanskje nå at jeg i forrige uke nevnte en plan jeg hadde for å prøve å holde meg på matta fra å kjøre i ring som en gærning de neste månedene..?
Vel..det har IKKE gått som planlagt!!
Planen var så enkel – jeg skulle begynne å gå i det flotte turområdet vi har her, som heter Folkeparken.. Jeg hater, hater – HATER å gå i tettbebygde og asfalterte områder – men på gode dager tar det meg 10-15 minutter å gå opp til turområdet jeg snakker om – og bare noen fååå minutter om jeg bruker bilen og parkerer på den store, gratis parkeringa der.
Men med det været som nå har vært i flere uker, er det særdeles utrivelig å gå der. Ikke går jeg på ski – og jeg ser for meg at de har problemer med å holde løypene preparerte uansett..og å smågrynne i kilometer på kilometer der i snykov – takk, men nei takk..

Disse bildene fra Folkeparken er fra ett eller to år tilbake – med sol og uten snykov..sukk..

Så for øyeblikket er den planen også lagt på is..på ubestemt tid.. Skal man tro på YR, så loves det jo bittelitt bedring snart…men å tru på den appen, har man jaggu brent seg på før.. Hmmm..sku jaggu tru det var regjeringa våres som satt å tasta inn verdian 🤪

Så hva skal man styre med i dag, da? Tjaaa..vi får se-vi får se.. Blir nok å ræmje ut om innfallene mine i løpet av dagen, vettu..

Ha en flottersfin onsdag, nå da.

 

21 kommentarer
      1. Ja DET er jammen sant =)
        Neida..jeg har det vinduet åpent 24/7, året rundt. Er totalt avhengig av luft – og å ha det kjølig 😉
        Takk for det, og en riktig fin onsdag til deg også <3

    1. 😀
      Du skulle likt å gå på langrennski!!
      Eller, en trugetur! 😀
      Men… det er ikke alle som er gla i all denne snøen heller da … 🙂
      Du finner nok på noe – og om ikke så har du utsikt ut og varme inne 🙂

      klem

      1. Ja hadde jeg bare likt skigåing, så hadde mye vært annerledes.. og truger har jeg og bruker, men det er ikke noe koselig å traske i det snykovet vi har hatt i flere uker nå.. Men joda, noe finner man vel på – og før eller seinere må det nå vel gi seg med å lave ned, tenker jeg.. og yepp..i dag har jeg i alle fall utsikt, hihi =)

    2. nei å bare kjøre og kjøre koster drivstoff er særdeles dyrt for tiden ,skjønner du blir lei når det snør og snør så en ikke kommer seg ut på gode turer i fjell og mark ,håper alikavel att du får en fin dag ,her regner det i dag ,skal nok gå meg en tur ,ellers må eg ta tak i meg selv og rydde vekk juleduker og rødeputer,for her ligger det ennå på :=)

      1. Ja det er jo akkurat det – å bruke alt det drivstoffet – og så får man liksom ikke noe ut av det likevel.. Men satser virkelig på å lage meg en god dag i dag, vettu =)
        Såpass ja, hihi.. det sies jo at jula varer helt til påska, så da har du jo god tid på deg, tji-hi 😉

    3. Så søt og uskyldig du ser på bilde:)
      Jeg tror du bruker det fordi det er kaldt hos deg med åpen vindu hele tiden:)
      Ja, vet ikke. Kanskje regjeringen samarbeider med strømselskap:)
      Ellers du finner sikkert mye artig du:)
      Min bønn i dag. Gi meg Gud noe å smile for eller le. Og Gud svarte meg med å lese bloggen din. Du får meg alltid til å smile med ordene dine🥰 Takk for at du fins ❤

      1. Tusen takk for det =) Hihi..joda, det er kjekt særlig på vinteren – men jeg bruker faktisk hette av og til på sommeren også, jeg 😉
        Hihi..ja kanskje de gjør det =)
        Og så koselig å høre da, at jeg får deg til å smile.. Tuuuusen takk for det, fine og gode du <3

    4. Ja nå har dere jammen meg fått nok SNØ!
      Her er det null snø og regner på tvers… man blir lei om det er slik eller sånn… jaja ut å lufte hund må jeg uansett – men jeg strikker og ser serier! hehehe Kos det også!

    5. Litt regn her i dag. Ikke så mye snø her nå heldigvis. ☺ Må ut og kjøre i dag, så jeg har vært ute og fjernet snø og is på bilen. Fint bilde av deg, tankefull ser du ut til å være 🥰 Ønsker deg en god dag. ❤

    6. Det blir bedre og bedre etter hvert det været, og så er du ute på farten igjen. Det er ikke videre gøy å gå rundt på et byggefelt, eller følge rette asfalterte veier, men om vinteren må jeg det også. Jeg går helst i mørket på kvelden med refleksvest og hodelykt. Det er så herlig når grusveier og stier igjen blir fremkommelige. Aldri har himmelen flere stjerner om kvelden enn da og aldri er himmelen blåere på dagen enn i fritt landskap. Ha en så fin dag du kan.

      1. Ja heldigvis..og i dag klaffa det perfekt – enda det var meldt snø,hehe..
        Og joda, når man ikke har andre alternativer så er jo alt bedre enn ingen ting =)
        Det er nå helt sant <3 Takk for det =)

    7. Håper du kan bruke dette området masse etterhvert. Er jo mye billigere enn å rægge. rundt med den store bilen…
      Økonomi vet du….Som sagt jeg hater å bruke penger på bil og bensin! Men det er meg..klemz

      1. Joda, bare det blir opphold noen dager, så løypene blir litt oppgått.. =)
        Vel, akkurat der er vi forskjellig – for jeg elsker å bruke bilen – men må man tenke økonomi, så må man 😉
        Klemz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg