DA ER VALGET TATT

Jupp, yeppz & jada, da er endelig valget tatt!!

Veit du ikke hva jeg snakker om? Vel, grovt fortalt er det at jeg følte jeg var kommet til et punkt der jeg hadde to valg for veien videre. Nemlig å fortsette livet mitt som vagabond i alle fall ett år til, med alt det som da må gjøres av tilrettelegging – eller si farvel til den livsstilen og gå tilbake til livet jeg hadde før jeg gjorde meg sjøl husløs, og bosette meg urbant og ta opp treninga igjen. Ellers kan du selvfølgelig lese innlegget mitt “Lyset er tent i det fjerne“..bare å trykke på linken, vettu.

Som sagt, nå er valget tatt..og tro meg jeg har hatt en lang prosess og mange diskusjoner med meg sjøl for og imot. Problemet lå i at jeg ønska begge deler like sterkt. Så forhandlingene var temmelig fastlåst en lang periode, helt til jeg innså at jeg har faktisk bare ETT valg, ikke to. Og det har jeg faktisk hatt helt siden jeg var nødt til å kvitte meg med camper’n min. For i ærlighetas navn så har jeg ingen mulighet til å spa opp så mye penger at jeg kan skaffe meg et nytt hjem på hjul. Selv om jeg selger pickup’en har jeg ikke på langt nær nok til å få et EU-godkjent, trygt hjem som ikke har lekkasjer eller tekniske feil og mangler som må fikses og dermed gir meg masse ekstra utgifter. Så en gammel bobil er utelukket. En ferdig innredet og EU-godkjent van/varebil er svindyrt, og å kjøpe en tom bil for å innrede sjøl blir i alle fall ikke aktuelt – aaalt for dyrt og definitivt for mye jobb om det skal gjøres skikkelig.

Så da sitter jeg her og har forsona meg med tanken på at nå etter ca 11 måneden som fulltids vagabond er det på tide å ta farvel med den farende fanten i meg og finne meg et rimelig sted å leie. Jeg kommer selvfølgelig ALDRI til å slutte å rulle langs landeveien når jeg føler for det.. men epoken med å leve i bilen er definitivt over nå – for denne gangen. Fremtida veit man ingenting om 😉

Og til de av dere som lurer på HVOR jeg har tenkt å sette bo, har jeg – etter en ny forhandlingsrunde med meg sjøl, akseptert at det blir her nord. Det MÅ bli her, for i all selvransakingen jeg har drevet med i det siste har jeg innsett at jeg er absolutt ikke mentalt klar for å bryte alle bånd med de få folkene jeg har rundt meg og flytte til et fremmed sted der jeg ikke kjenner en eneste sjel. Jeg veit at jeg er ikke mentalt klar til å gå ut i den store, vide verden og skaffe meg ny omgangskrets. På grunn av den introverte sia mi sliter jeg seriøst med nye mennesker, og nesten alle jeg har rundt meg her er folk jeg har kjent over halve livet mitt -de føler jeg meg trygg på.

Yeppz, det ble et langt mårrainnlegg – men nå veit dere ståa. Og da er det bare å krysse fingre og tær for at det dukker opp ei billig, lita leilighet her i Harstad i nærmeste fremtid.

Ha en nydeligvakker dag alle sammen ❤️

Siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER.

26 kommentarer
    1. Det er et klokt valg. Skal man ta EU kontroll av kjøretøyet er det rimeligst hos NAF. Det fant vi ut. Håper du finner ei lita leilighet som ikke koster skjorta. Lykke til. Klem

    2. Det var nok kanskje det beste valget du kunne ta, for som du sier så koster det å skaffe et nytt hjem på hjul. Skjønner godt at du velger å bli i nord, for helt ærlig det er ikke så enkelt å skaffe seg en ny vennekrets. I alle fall ikke om man ikke er av den ekstroverte typen som møter alle og en hver med åpne armer. Selv er jeg ambivert, som er midt i mellom. Håper du finner et fint sted å leie, som du føler deg hjemme i. Masse klemmer 🤗

    3. Sikkert godt å endelig ha tatt en avgjørelse, selv om det sikkert ikke har vært lett. Fint å bo nordpå da, nær både sønnen din og godvenninna di 🙂 Og også mye rimeligere leiepriser nord enn her sør. Og som du skriver, kan du jo fortsatt farte litt rundt med bilen du har nå. Hva med at du for eksempel tar en liten utfart med bilen til Trondheim og bloggtreffet? 🙂 Det hadde vært veldig gøy!

      1. Ja det var veldig godt, selv om det var vanskelig ☺️ Ser jeg bort i fra den lange vinteren er det veldig fint i nord – men det er dyrt her. Normal pris på ei vanlig leilighet er 8-10000 kr/mnd uten strøm.. dessverre. Men det finnes heldigvis unntak, selv om de fleste under den prisen er hybler og hybelleiligheter.
        Visst akter jeg å farte rundt.. men jeg blir nok ikke å komme på treffet, av flere grunner ☺️
        Ha en riktig flottersfin kveld videre ☺️

        1. Både hybel eller hybelleilighet funker også strålende. Du er jo vant med å bo på liten plass i bilen du fartet rundt i. Det viktigste nå er å finne noe som er veldig rimelig slik at du også får nok å rutte med utenom til andre nødvendige utgifter. Og når du har bil trenger du jo ikke å bo i de dyreste strøkene heller, men kan heller velge noe rimeligere i utkanten. Det kommer helt sikkert nye bloggtreff fremover, så vi møtes nok plutselig skal du se. Eller dersom du for eksempel svinger innom Bergen på en av turene dine? Lag deg en fin dag og riktig god helg når den kommer 🙂

          1. Hybel vil ikke fungere, for skal jeg først være fastboende MÅ jeg ha litt armslag. Men hybelleilighet er ok, det var det jeg bodde i før 😊 Og de dyreste strøkene har jeg uansett aldri hatt råd til.
            Joda, kommer sikkert nye bloggtreff, og det kan godt være at jeg kommer rekende til Bergen..har nemlig ei venninne i Øygarden som jeg bruker å besøke av og til 😊 Tusen takk for det, og det samme til deg 😊

    4. Det er godt når man har tatt en avgjørelse.🤩🥰
      Håper det dukker opp en leilighet til en pris som er til å leve med.🤗
      Det kan jo fort by seg noen muligheter til å farte litt rundt på veien også selv om du har ett fast rotpunkt.😍👌🏻
      Lykke til!🤗

    5. Tror det er et lurt valg. Men du må passe på å ta deg noen turer ut på landeveien innimellom. Det tror jeg du trenger.
      Harstad er en fin by, og det er godt å være nær nettverket sitt.
      Lykke til med boligjakt!

      1. Takk, det håper og tror jeg også 😊 Og jada, turer MÅ jeg ta, det er en veldig viktig del av hvem jeg er og hvordan jeg takler livet mitt.. likeså å være nært det lille nettverket jeg har.
        Tusen takk for det 😊

    6. Godt å få landet, og finne ut hva som kanskje er best på sikt. Håper du finner en leilighet som ikke er så dyr, og hvor du kan trives når du ikke er på veien 🥰 Masse lykke til😀❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg