CAMPERDRØMMEN – DEL 8

Okidoki folkens.. da kommer det ei lita oppdatering på camperbygginga den siste halvanna uka. Har gitt opp å følge med på antall dager vi har holdt på – men det er i alle fall litt over 3 uker siden vi starta opp.

Her var vi akkurat begynt å legge på kledninga.

Foruten all borringa og poppinga av de platene der, har det vært fiksing av småplukk.. Som å lage hull til lufteventiler i alkoven..

Og henting av isolasjon.

Vi (jada, brorsan) har fått sveisa døra..

..og så testa vi den i åpninga.

Og så har vi da fortsatt med å få på kledning..

..og fortsatt..og fortsatt.. Og gudane veit hvor mange hundre hull jeg har borra og poppa i.

Innimellom alt har vi også tegna opp til vinduer. Brorsan måtte lage et spesialverktøy for å få tegna det eine, som er rundt..

..som jeg selvfølgelig så mitt snitt til å dekorere før det skjæres ut, hihi

Det skjæres hull til takventil.

Og her er vi jaggu ferdig med å kle hele fronten også. Fra utsida..

..og fra innsida.

Testing av lufteventilene i alkoven.

Og så måtte vi teste låsekassa i døra også.

I slutten av uka begynte vi å impregnere litt…med polyester..

..og glassfiberremser.

Etter hvert kom første dørhengsel på plass.

Og så testa vi markeringslysene.

Oh jaaaah…så har vi skjært ut hull til vinduene..

Ett lite firkantet inn mot cupeén..

..ett rundt som dere nok alt har fått med dere.

..og ett med “funny shape” 😊 Det ser skjevt ut, men det er fordi jeg sto på skrå og tok bildet.

Juppziyeppz, så langt er vi da kommet i prosessen til nå 🤩

Til info:

De som har fulgt meg på ferden, veit jo om historia bak camperen.. men har du ikke vært innom meg før, sånn at du faktisk ikke er klar over hvorfor jeg MÅ bygge denne, da anbefaler jeg deg å ta en titt på innlegget “DEN STORE PLANEN – trenger litt hjelp her”. Bare å trykke på den blå linken, så kommer du rett dit.

Ellers ligger alt som hører til dette prosjektet under kategorien “CAMPER”

Dessverre viser det seg at med uforutsette utgifter og prisøkningen på det meste, blir dette prosjektet veldig mye dyrere enn først beregna. Så kunne du tenke deg å være sponsor og hjelpe meg med å få resten av prosjektet i havn, hadde jeg blitt enormt takknemlig, da jeg sliter enormt med å få tallene til å gå opp.

VIPS:  99389969
Konto: 4730 05 65251

Takk for at du tok deg tid til å lese.. og del gjerne innlegget, da blir jeg superglad 💖

15 kommentarer
    1. Superspennende å få se bilder og lese forklaringer på alt dere gjør, selv om jeg ikke har planer om å bygge min egen camper 😉 Veldig artig å følge med på idéene, planene, og hvordan du og dere gjennomfører. Lykke til videre i arbeidet! 😊

    2. wow!
      Dette blir bra altså 😀 Dere står på – og jammen er du heldig som har en bror som vil styre med et slikt prosjekt 🙂 Lykke til videre og gleder meg til nye bilder og informasjon 🙂

      1. Jotakk, har trua på at dette blir superbra. Og gjett om jeg føler meg heldig som har brorsan som hjelper meg. Hadde jaggu tatt mye tid ellers 😊
        Takker for det – skal prøøøøve å ikke vente like lenge til neste oppdatering 😉🥰

    3. Så flott det blir. Håper virkelig du kommer i mål etter hvert med økonomien også. Men husk så spørre store firmaer om sponsorpenger. Velg firmaer du liker og som du kan ha reklame for på bilen. Dette fikser du. Juhu! 🙂

      1. Takk for det 😊 Joda, før eller seinere kommer jeg nok i mål. Men vet du, jeg HAR spurt flere firmaer nå – men de er ikke interessert i å sponse så lenge jeg er bare en privatperson. Russen eller diverse foreninger kunne de sponset – men ikke meg..
        Men det ordner seg til slutt likevel 😊

    4. Blir kjempefint! Og flott at du kan stå oppreist, for det er jo veldig viktig når du skal bo der hele tiden.
      Gleder meg veldig til å se det helt ferdig 😀❤️

      1. Takker for det – ja det er litt alfa og omega at jeg får mest mulig “normale” forhold inni der, nettopp fordi dette skal bli hjemmet mitt over år.
        Er nok enda ei stund til den er helt ferdig, men det nærmer seg tida da jeg i alle fall kan få satt den på og ta den i bruk 😊❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg