Æ ER LEI MÆ..

..ja beklageligvis var det følelsen jeg våkna opp med i dag. En skikkelig ekkel, trist følelse. Jeg var rett og slett lei meg, og jeg aner ikke hvorfor.

Selvfølgelig er det normalt å ha sånne dager – det trur jeg vi har alle sammen fra tid til annen. Det var bare det at jeg hadde ikke forventa DEN følelsen akkurat NÅ.. Jeg hadde jo en fantastisk dag i hele går, med ikke mindre enn to turer ut i skog og mark, og avslutta med en koselig kveld sammen med guttungen som du kan lese om HER.
I tillegg trives jeg i den nye leiligheta mi. Stortrives, faktisk! Noen tenker kanskje nå at det skulle jo ellers bare mangle, siden jeg ikke har bodd her i 3 uker engang. Og joda & jøss-bevares jeg skjønner tankegangen. Men nå er det da engang sånn at jeg er nemlig veldig var for energier, og kjenner raskt om et nytt sted er “væranes på” eller ikke. Til sammenligning – for de som husker så langt tilbake da jeg bodde i den lille hytta ved havet..der visste jeg allerede da jeg kom med flyttelasset at det var ikke meininga at jeg skulle bo der så veldig lenge..og ikke fullt 7 måneder etterpå flytta jeg ut og dro sørover. For ikke å snakke om den forrige leiligheta. Selv om jeg hadde en super husvert og leiliheta i seg selv var helt grei, vantrivdes jeg nesten fra dag én.
En sånn følelse har jeg ikke her..tvert imot. Bare en sånn enkel ting som at jeg allerede har planlagt i hodet mitt hvordan jeg skal pynte her til jul, sier sitt.

Men, men.. til tross for den leie følelsen er jeg ved godt mot likevel og prøver å holde fokuset på at dette er en HELT NORMAL FØLELSE vi alle sliter med til tider.

Det snør litt her nå på mårran, og skydekket ligger lavt rundt om kring – derfor blir det ikke noen tur ut på meg nå. Hva resten av dagen vil bringe veit jeg selvfølgelig ikke, men ei stund fremover nå skal jeg sysle litt i heimen. Vente på at oppvaskmaskinen skal bli ferdig, vaske en maskin med klær, gjøre ferdig neste episode av podcasten som kommer ut i mårra, strikke… ja, bare rett og slett prøve å kose meg og snu den leie følelsen til et WOHOOO i stedet.

Ha en riktig flottersfin dag da, alle sammen CU L8R

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

4 kommentarer
    1. du for et vakkert strikk duu har ,du er jammen flinke å strikke :=) den følelsen kjente jeg på ofte da mannen var i arbeid oog jeg var mye alene hjemme ,nå som vi er to går det greit ,men kanskje det er lettere å få den følelsen nå i mørketiden ikke hvet jeg men du kan jo invitere ei venninne på besøk ,det pleier å hjelpe på for meg iallefall ,klem

      1. Tusen takk for det. 🤗
        Er en ekkel følelse ja..trur ikke det er på grunn av årstida da jeg har det sånn til og fra gjennom hele året. Har ikke noen å invitere bare sånn på sparket, men humøret går seg til etter hvert 👍☺️

    2. Slipper ikke unna slike dager. Selv hadde jeg en magisk og perfekt uke som var. Så stod jeg opp i går og kikka ut vinduet, masse snø, tenkte på nordnorge og ble trist. Måtte tvinge meg ut for å lufte jentene, dét hjalp ikke på humøret. Slik er det i dag også. Tror jeg bruker ei stund på å venne meg til dette denne gangen, overgangen fra magiske dager til ekkel vinter ble for brå. Men det går seg til. Vet det ligger flere magiske dager i horisonten 😜 klem til deg 🐰

      1. Nei man slipper nok ikke unna sånne daga noen av oss. Får bare gjøre det beste ut av det. Sender en klem i retur og håper at du klarer å omstille deg igjen snart – i påvente av nye, magiske dager ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg