ADVENTSMORGEN – 4.desember

God mandag alle sammen. Det blir ikke noen mandagsdikt fra meg fremover, fordi jeg velger å holde fokus på adventsmorgen her i stedet.

Jeg regner med du har fått med deg hva akkurat det dreier seg om, men hvis ikke kan du lese litt mer utfyllende om det HER.

Link til dagens adventskoz på TikTok med åpning av kalendergaven min finner du HER.

Ellers er det vel ikke så mye mer å si enn at da var det klart for…

Luke 4

..som skjuler et fuglebrett (hus) laget av en tom melkekartong og litt småstrikk.

Kjapt forklart så fjerna jeg korken og limte en bit av et plastlokk over hullet, og så skjærte jeg ei stor luke på ene sida.

Deretter strikka jeg en “raritet” som matcha alle flatene inkludert åpningen og toppen.

Så sydde jeg sammen sidene og toppen. Som dere ser er den bra mye mindre enn selve kartongen, men det er fordi jeg ville prøve å unngå at den skal bli for stor og sige nedover når den kommer ut for fuktig vær.

Deretter tredde jeg det strikka hylsteret over melkekartongen, dro det til så det passa og limte det fast med limpistol.

Og til slutt laga jeg hull tvers gjennom oppe i toppen og brukte en heklekrok for å dra gjennom et tynt tau til å henge fuglebrett-huset opp med.

Så var det bare å fylle det opp med mat til kvirrevitt’an og henge det ut.

Juppziyeppz, det var luka til dere – så var det min kalender, som i dag inneholdt akkurat den tyggisen jeg liker.

Husk IKKE kommenter på Facebook hva jeg får i adventskalenderen. Da ødelegger du spenninga for de som ikke har vært innom og sett enda.

KONKURRANSEN

Det eneste du trenger å gjøre for å være med i konkurransen er å svare på ETT spørsmål hver dag frem til og med julaften. Svarene legger dere igjen her i kommentarfeltet (jeg blir IKKE å sjekke Facebook eller andre steder der jeg deler bloggen) og den som har levert flest rette svar frem til julaften får en liten ting i posten av meg på nyåret. Svarene blir ikke avslørt før da, og blir det flere som har like mange rette svar, blir det trekning.

Dagens spørsmål: Hva heter hovedpersonen i julefilmene “Hjemme Alene”? (Fullt navn)

12 kommentarer

Siste innlegg