ADVENTSMORGEN – 1.desember

WOHOOO, da er det endelig 1.desember og tid for adventskalender – så velkommen til årets førjulskos på bloggen min.

Jeg starter med å legge ved link til TikTok, da jeg har ADVENTSKOZ med åpning av kalenderpakken min der, sånn at du kan velge om du vil gå inn der og se dagens pakke, eller om du vil scrolle deg ned her og se innholdet her på bloggen.

I år har jeg prøvd å lage en litt mer innholdsrik kalender enn tidligere med utgangspunkt i gjenbruk. Så her blir det ei lett blanding av hjemmelagde hobbyprodukter laga hovedsakelig av gamle ting jeg har hatt hjemme fra før, samt litt (for meg) julerelaterte oppskrifter. I tillegg får dere se hva jeg får i min adventskalender hver dag, pluss at det blir en liten, uhøytidelig konkurranse som går gjennom hele adventstida. Det eneste du trenger å gjøre for å være med i konkurransen er å svare på ETT spørsmål hver dag frem til og med julaften. Svarene legger dere igjen her i kommentarfeltet (jeg blir IKKE å sjekke Facebook eller andre steder der jeg deler bloggen) og den som har levert flest rette svar frem til julaften får en liten ting i posten av meg på nyåret. Svarene blir ikke avslørt før da, og blir det flere som har like mange rette svar, blir det trekning.
Det er som sagt en veldig uhøytidelig konkurranse, og kommentarfeltet kommer til å være åpent hele veien sånn at det sikkert er noen som “kopierer” svar fra andre – men det er helt greit, for dette er bare for kosen sin del, og det er jo som sagt sluttresultatet med antall rette svar som gjelder for å ha sjansen til å vinne.

Og en ting til – vær så snill å IKKE kommenter på Facebook hva jeg får i adventskalenderen. Da ødelegger du spenninga for de som ikke har vært innom og sett enda. Greit nok å skrive f.eks “flott gave”, men ikke avslør HVA. Alle som driver med spoiler alert på fjæsboka bli blokkert for kommentering i hele adventstida.

Da er det klart for
LUKE 1

..og der skjuler det seg en gammel flettet kurv som jeg har fresha opp og bruker som base for adventskalenderen min. Jeg har ikke annet enn akvarellmaling hjemme, så jeg testa med tusj i stedet.

Ble krute godt det, tenker jeg.

Så over til min personlige kalender..

..hvor det skjulte seg en liten button med øyenstikker på 🤩

Da gjenstår bare
KONKURRANSEN:

Dagens spørsmål er: Hvor mange dager varer den ortodokse kirkens advent?

Ha en riktig flottersfin 1.desember alle sammen ❤️

22 kommentarer

Siste innlegg