ADVENTSMORGEN – 11.desember

Da er det sannelig mandag igjen, og ei ny ubrukt uka står for døra. I dag skulle jeg starte på dag en av ei 13 dagers lang jobbøkt som julehjelp på blomsterbutikken til venninna mi..men har bala med hoste og feber i natt, og sjøl om jeg er mye bedre i dag ble vi enig om at jeg skulle holde meg unna i dag..og satse på bedre lykke i mårra. Så nå skal jeg straks korre meg under dyna igjen og bare hvile heile dagen.

Men først er det tid for adventsmorgen.

Vil du lese litt mer utfyllende om hva det er finner du det HER.

Link til dagens adventskoz på TikTok med åpning av kalendergaven min finner du HER.

Da starter jeg som vanlig med dagens luke til dere, nemlig

Luke 11

Hvor det i dag skjuler seg en hjemmelaget godbit til pip-pipene.

Bare rett og slett laga jeg ei løkke av en taubit og stakk den gjennom et hull i en bit matpapir, før la papiret oppi en kopp. Deretter smelta jeg litt delfiafett og hadde oppi godsaker som havregryn, tranebær og hakka, usalta nøtter.

Så satte jeg det kaldt til det var stivna før jeg hengte den opp. Superpopulært, hehe.

Og så var det min kalender som i dag var et skikkelig kult skilt.

Husk IKKE kommenter på Facebook hva jeg får i adventskalenderen. Da ødelegger du spenninga for de som ikke har vært innom og sett enda.

KONKURRANSEN

Det eneste du trenger å gjøre for å være med i konkurransen er å svare på ETT spørsmål hver dag frem til og med julaften. Svarene legger dere igjen her i kommentarfeltet (jeg blir IKKE å sjekke Facebook eller andre steder der jeg deler bloggen) og den som har levert flest rette svar frem til julaften får en liten ting i posten av meg på nyåret. Svarene blir ikke avslørt før da, og blir det flere som har like mange rette svar, blir det trekning.

Dagens spørsmål: Den kulturelle figuren julenissen kan spores tilbake til en biskop som levde på 300-tallet. Hva het han?

14 kommentarer

Siste innlegg