VINTAGE

Vintage er et ord som egentlig nok har kommet vekk fra sin opprinnelige betydning.. detta fant jeg på nettet: “Ordet er opprinnelig latinsk for «vinhøst», men brukes i dag som positiv karakteristikk om gamle, edle produkter, spesielt viner som er ekstra notable, men også om annet som lar seg årsfeste, for eksempel klær og designprodukter som følger en særpreget, gammel mote.”

I dag en det er blitt til at i alle fall jeg bruker det som beskrivelse på gamle ting. Som det jeg skal vise dere i dag – gamle glansbilder.

Jeg var en blant mange som samlet på glansbilder i oppveksten. Og servietter. I dag har jeg ikke noen igjen av det jeg samla på, noe jeg egentlig syns er litt trist. Jeg har faktisk tenkt mange ganger på å ta opp den hobbyen igjen, men “tid & sted” har alltid kommet i veien. Jo mer jeg samler på, jo flere bokser og esker må jeg forholde meg til neste gang jeg flytter. Og flytte er jaggu noe jeg har gjort mye av.. Selvfølgelig kan jeg begynne å samle nå, da jeg bor på et sted jeg trives og har greit med lagringsplass. Men la oss være realistiske her – vi veit jo alle sammen at jeg blir ikke å bo her resten av livet. Så jeg skipper å starte ei ny samling, og koser meg heller med de få glansbildene jeg har. Disse er kjøpt på en bruktbutikk i Kongsvinger for noen år siden, og tro meg – de er gamle. De er vintage..

Ha en riktig flottersfin dag da folkens ❤️ CU L8R

Det siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

6 kommentarer
    1. Så fine. Jeg har fortsatt et glansbildealbum fra jeg var liten, men serviettene har jeg gitt bort. Koselig med gamle ting, men det er jo ikke plass til alt. Ha en fin kveld! Klemsiklrm

    2. Det hadde jeg i barndommen, vet ikke hvor de tok veien. De var jo fine de som du viser bilde av her. Må visst gå over hva jeg har tatt vare på her i huset. Synes det er fullt i skap, og garderobe. Noe kan man selge eller kjøre til fyllinga. Kan jo ikke ta vare på alt. God helg, og klem.

      1. Glansbilder er flott, og vi var nok mange som samla på de 🤗
        Ja et lite ryddesjau kan nok gjøre seg av og til.
        Takk for det 😊 Ei riktig god helg til deg også, og klemz tilbake.

    3. Åå – disse er fine altså! Ja, jeg samla på glansbilder – og servietter! Husker mamma hadde sine samlinger også – kjempestas å kikke på! Ligger antagelig på loftet hos pappa….. hmmm…. 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg