VEIEN SÅ LANGT – HVA NÅ?

God langt på dag folkens. I natt har jeg sovet mer sammenhengende enn hva jeg har gjort på lenge. Trur ikke klokka var mer enn 10 i går kveld da jeg svima av, og sov i første runde helt til 4.15. Det høljeregna ute og jeg kjente at jeg var absolutt ikke lysten på å stå opp til det været, så jeg rulla meg godt sammen i soveposen igjen – og sovna faktisk. Neste gang jeg våkna var jammen klokka bikka 6.30 og det hørtes ikke ut som det regna. DA var jeg straks mer gira på å møte dagen.

Fikk knipsa et lite øyeblikksbilde av den eneste biten av blå himmel jeg har sett i dag.

Like etterpå var det like grått der som resten av verden rundt meg.

Det har yra en del frem til nå, men ikke skikkelig regn. Så jeg har vært å trødd meg tur att og frem på den veibiten hvor jeg er. Ikke optimalt, men det ble nå 2,3 km i følge Strava. Jeg glemmer dessverre av den appen. I går registrerte jeg ikke fullt 1,5 km rett etter at jeg hadde parkert fordi jeg trødde litt rundt for å myke opp ryggen. Når jeg sjekka skrittelleren min, hadde jeg gått nærmere 11000 skritt…

Men altså.. som overskrifta sier detta er veien så langt. Jeg har kommet meg unna de værste snøhaugene og har faktisk varmegrader. I går kosa jeg meg med å lage middag på bål og verden var for et øyeblikk perfekt.

Sjøl om jeg meiner at vi alle har et ansvar for å sikre vår egen lykke, er det jo ikke tvil om at det er mange ting som spiller inn og som stikker kjepper i hjulene for oss. Og nå sitter jeg her og lurer – hva nå? Planen er å holde meg her i dag, men jeg er avhengig av å kunne bevege meg. Det får jeg gjøre veldig lite her, fordi det er kun skråninger og bratte fjell. Joda, jeg kan fortsette å gå att og frem langs denna veibiten, ei rute som er knapt 1 kilometer til sammen. Men for det første blir det drittkjedelig i lengden, og for det andre får jeg faktisk vondt av å gå alt for mye på asfalt. Litt er greit, men ikke kilometer på kilometer. Så akkurat nå veit jeg bare at seinest i mårra surrer jeg nok videre. Om jeg blir å holde meg på vestsida veit jeg ikke. Er jo klar over at jeg risikerer tonnevis med snø igjen om jeg IKKE holder meg her, men vi får se. Jeg tar det som det kommer, tenker jeg.

Ha en riktig fin dag videre alle sammen og nyt livet så godt som mulig ❤️

Siste mårrabubbelet mitt på TikTok finner du HER

10 kommentarer
    1. Jeg har samma dritten i min rygg. Når det slår til hos meg, er det å ligga på venstresia, og dra opp knærne som gjelder. Da har jeg ikke vondt, før resten av kroppen blir vond av å ligge lenge i samme stilling. Dag 1, 2 og kansje 3 må jeg ligge sånn. Så kan jeg forsiktig begynne å bevege meg. Men ikke for mye. For da svikter bena. Skikkelig, skikkeli dritt.
      Go bedring❤️

      1. Så rart at det er venstre side.. for når jeg tenker meg om ligger jeg nesten bestandig på venstre side og temmelig sammenkrølla. Har aldri tenkt over om det har en sammenheng med ryggproblemer, men kanskje det er noe jeg har vent meg til ubevisst nettopp fordi det lindrer 🤔
        Tusen takk for det ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg