TROLLENE I TROLLHOLMSUND

Tenkte jeg nå skulle dele med dere, litt fra en flott avstikker jeg hadde på tur oppover Finnmarka – nemlig for å titte på trollene i Trollholmsund.
Etter å ha passert Indre Billefjord på tur fra Alta-siden, tok jeg av mot venstre ned til Kolvik og kjørte stort sett så langt veien gikk.
Det sto litt info der..

…og ei pil som viste hvor jeg kunne forvente å finne trollene.

Så jeg labba i vei, og trossa både regn og blåst – for dette ville jeg se.
Den første biten gikk langs den vanlige veien, men det var godt merka, og starten på selve naturstein var lett å finne.

Jeg knipsa en god del bilder, og legger ved de jeg syns ble finest 😉

Godt oppgått og merka vei..

..med en nydelig natur heile veien.

Jada, bærre å følge de små, grønne menn..eeh, merkene 😊

Litt mer info da jeg kom frem..

..og deeer står trollan og vente 🤩

..ei troll-katt som stirrer utover fjorden?

Måtte jo ta litt bilder rundt om kring også.

Og fant meg en liten “fjelltopp” å bestige 😁

Og langt der nede står trollan og vinker hadet 😉

Som vanlig legger jeg ved en link, så dere kan lese litt mer om fenomenet enn det jeg gidder å skrive 😉

Trollholmsund

2 kommentarer
    1. For et flott sted! Jeg samler på steder jeg har lyst til å besøke – så der spratt det et nytt sted inn på lista mi! Takk for titten <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg