TOTALT MØRBANKA

Heisann i kveldinga.. først må jeg bare få lov til å si tusen takk for alle de flotte og oppmuntrende kommentarene jeg har fått fra dere etter det siste innlegget i går. Setter utrulig stor pris på – sjøl om jeg ikke har klart å fått svart alle. Så en STOR samla TAKK til dere alle 🥰

I dag er livet litt bedre, men jeg begynner å kjenne at en del endringer må gjøres – for jeg har jo faktisk muligheta til å løfte noen bører av mine egne skuldre.. bl.a ved å slutte å hele tida skulle være “tilgjengelig” på alt av sosiale medier 80% av den våkne tida mi… og så må jeg snart lære meg å skynde meg sakte. For jeg er et sånt type menneske som helst skulle vært ferdig I GÅR med ting jeg starta I DAG..og  hauet går konstant på høygir og som regel to tanker på forskudd hele tida, hehe.

Eller har det vært en veldig god dag – sjøl om jeg er totalt mørbanka nå. Etter en liten spasertur i mårres på noen kilometer, dro jeg bort til brorsan rundt kl.10 for at vi skulle jobbe med camper´n. Planen var å bli ferdig med å sveise rammeverket, men O´akk O´ve.. vi gikk jaggu i manko på stålrør..igjen!! Så det må jeg ut å skaffe i mårra tidlig.
Så denna tøtta konsentrerte seg om å skulle legge om til sommerdekk.
Det første jeg måtte gjøre var å kjøre opp til nevøen min, der dekkene lå lagra – og få de surra fast på den lem-løse kasse på bilen, så de ikke datt av under kjøreturen.

Deretter var det å begynne å legge om.. haha & fy pokker for et jækla styr..

De nye dekkene mine er nemlig en god del større enn originalene og forbaska tunge å løfte på..

..og så viste det seg jammen ta at da jeg hadde lagt om det første dekket, så stakk det laaangt utenfor skjermbredderen fordi felgene var helt feil til min bil. Blargh!! Hadde jo ikke tenk på å sjekke det.. Så etter hvert skal brorsan ta av de dype felgene som ødela alt i dag, og legge dekkene over på felgene til de gamle sommerdekkene mine.

Men vi får ikke gjort det riktig enda siden camperen tar opp plassen i garasje, så da måtte man finne på noe lurt. Brorsan foreslo at jeg skulle plukke piggene ut av vinterdekkene, siden jeg må ha nye til neste sesong.. men det GADD jeg ikke, for det er så drittkjedelig å gjøre akkurat det..
Da var neste forslag at jeg skulle låne et sett med dekk hos han til vi får ordna de nye mine.. Men tenke seg til, da jeg hadde fått lagt på ett av hannes – viste det seg at mutrene ikke passa på boltene med de felgene der.. Herrefredogfaaaader, da.. er det mulig???
Det ble litt att og frem om hva jeg skulle gjøre da.. nytt forslag om å plukke pigger.. NEI!!
Forslag om å bytte ut alle mine muttere med de som sto på den bilen hans som dekkene  hørte til.. NEI!! Gadd faktisk ikke løpe opp & ned og att & frem som en jojo… så jeg endte opp med å legge på de gamle sommerdekkene mine. De er ikke SÅ ille, da.. det verste med de er at et par av dem er sabla nedslitte ute på ene sida.. men det får fungere i et par uker til vi får fritt leide til dekkmaskinen. Så jeg endte faktisk opp med å legge om 6 dekk, hehe.. Og kobberpasta må til så jeg unngår at ting ruster fast 😉

Men jeg kan love dere at å hepse rundt på alle de dekkene, som veier godt over 20 kilo hver har tatt på både armer og bein.. for ikke å snakke om ryggen. Det var faktisk så vidt jeg klarte å klyve opp i bilen og kjøre hjem.. og det er en total underdrivelse å si at de tre etasjene opp hjemme gikk i sirup, hehe..
Så yeppz, akkurat nå føler jeg meg totalt mørbanka..og for første gang på lenge skulle jeg SÅ ønske at jeg hadde medisinen min fremdeles. Men ønsker kommer man ikke langt med, så her er det bare å stå han av på beste måte, og så er jeg temmelig sikker på at jeg er good to go igjen i mårra 😊

Ha en flottersfin kveld folkens.

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg