TO UTEN TITTEL

Som nevnt tidligere, har jeg sysla med dikt-skriving i maaange år..og de eldste jeg har tatt vare på, er fra begynnelsen av 1980-tallet 🙈 Vil fra tid til annen legge ut noen her..og håper de faller i smak hos noen av dere, i alle fall 😂

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Tiden passerer

uten at man kan gjøre

noe fra eller til.

Vi må bare lydige stå

og se på

at timene flyr avsted

og forsvinner

med våre liv

ut – i et ukjent univers.

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

 

Svever i et tomrom

– i et ingenmannsland.

Så mange veier fører herfra

– hvordan velge rett?

Er redd..

Frykten holder meg fast

med sin iskalde klo 

Den vil liksom ikke helt

slippe tak.

Her er ensomt, men trygt..

Skal jeg bli

– eller

satse for fullt..

sette ny kurs

mot ukjente mål?

 

 

4 kommentarer
    1. Flotte dikt 😀 Jeg har ikke prøvd meg så mye på den stilen. Er litt opphengt i rim på en eller annen måte… 😀 Lykke til, kanskje det blir bok på deg også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg