TO GODE DAGA

Dette innlegget blir som et lite sammensurium av de siste to dagene..da jeg skal innrømme at latmakken tok meg, og jeg kom aldri så langt at jeg fikk skrevet et eget innlegg fra i går. Så daaaa blir det å samle sammen gledesøyeblikkene under ett.

Lørdag (altså i går) formiddag var det fremdeles et nydelig vær her i nord. Og litt utpå dagen, etter at ho venninna jeg har hatt med meg i det siste, var ferdig på jobb – kjørte vi oss en lengre tur bare sånn for å lufte hauet. Stoppa ett par plasser for å kjøpe bl.a is – men ellers endte vi opp på Veggfjellet ved Bogen i Ofoten. Venninna mi hadde ikke vært der før, så da var det jo kjekt å kunne ta henne med på en liten sightseeing. Det er så fint med det, at vi trengte ikke gå langt og lenger enn langt, da veien går over selve fjellet – og det er en utrulig flott utsikt fra utkjøringa som er ca.midt oppå der.
Bare se..

Utsikt mot Narvik..

..innover der er vel Skjomen/Skjombrua..

Og bortover der blir da bl.a Ballangen..

Vi var utrulig heldig med været stort sett hele tida – men etter hvert begynte det dessverre å snø igjen. Det var som sagt en tur der vi bare kjørte rundt om kring og surra, men jeg tok meg i alle fall tid til å knipse bildet av ei elv i vårløsninga – både “vanlig” og med ei innstilling for å prøve å få det mer silkeglatte utseende på vannet. Ser dere forskjell?

I dag, søndag sov jeg heldigvis litt lengre enn til klokka 6, og hadde meg så ei nydelig og stille mårrastund ved kjøkkenbordet, mens jeg titta ut av vinduet på den folketomme gata og nippa til rykende varm kaffe. Egentlig synes jeg at denne tida på døgnet er den beste, enten jeg er hjemme eller ute og farter. Å være vitne til at verden våkner til liv..det er nesten magisk. Og i tillegg (utrulig nok) er det da jeg faktisk er mest våken og klartenkt, og kan løse verdensproblemer på strak arm. Alt som skal til, er litt kaffe

I alle fall – tidligere i uka hadde jeg avtalt med den andre turvenninna mi at dersom været tillot det, skulle vi finne på noe sammen i dag. Nå viste ikke værgudene seg fra sin aller beste side i mårres, da..men værmeldinga lovet litt bedre tider senere utpå dagen. Og siden det er leeenge sida jeg har sett den venninna nå, var gleden stor da jeg fikk melding fra henne, og hun ville være med ut og jakte på godværet.

Oh du verden for en fantastisk tur vi hadde. Vi endte opp på et sted som heter Evenestangen, og laga oss bålkaffe. Og selvfølgelig ble det litt å bite i…både stekte brødskiver..

…og pølser. Oh lykke 😍

Og etter mye kos og skravling, ble det en traskerunde rundt i området for å knipse litt bilder. Det var en smule vindfullt når vi gikk vekk fra det lune stedet vi hadde funnet for å tenne bålet – men ellers hadde vi et nydelig vær med mye blå himmel.

Fiiiiine venninna mi 😊

Yeppz..kan trygt si at det har vært to utrolig gode daga 😊

 

14 kommentarer

Siste innlegg