TITANIC – A Night to Rememer

Jeg simpelthen ELSKER Titanic og historien om den tragiske skjebnen som rammet skipet og ca.2/3 av menneskene ombord.. Bilder..dokumentarer..filmer..og det har jeg gjort siden jeg var 12 år gammel.
Dette bildet var jeg heldig å komme over for noen år siden.. kjøpte det på lerret og har spent de opp selv på plater..

Og i kveld fikk jeg ei sykt stor trang til å se en Titanic-film.. men IKKE den derre fra 1997. Filmen er selvfølgelig veldig bra laga, effektmessig – og jeg har jaggu sett den noen ganger – men han derre DiCaprio-duden ødelegger litt for meg.

Nei i kveld hadde jeg lyst å se en av de eldre versjonene..
Fant først en fra 1943, (YouTube..what else) men det var en tysktalende film med engelsk undertekst – og det ble for tøft for hauet i dag.
Derfor endte jeg på den fra 1958.. Titanics undergang – eller A Night to Remember.. Engelsk tale og null undertekst..mye enklere. Den er nå i to varianter, da de har “friska den opp” så man kan se den i farger i stedet for svart/hvitt..og det ble da dagens sløvemodus-film..

Ha en fantastisk søndagskveld videre, alle sammen.

Her er linkene til de andre innleggene mine i dag:

En knallfin dag i vente
Rett og slett perfekt

8 kommentarer
    1. Da er vi to om å være fasinert av Titanic og alt rund båten og menneskene. Jeg har en stor tjukk bok jeg kjøpte fra en engelsk bokklubb, som omhandler alt fra båten ble bygget og noen skildringer om menneskene. Vet ikke hvor mange ganger jeg har bladd igjennom og lest den. Den nyeste filmen er fantastisk, men det er noe spesielt med den eldre versjonen.

      1. Så bra, da.. ja det er utrulig med historier og fakta å finne om Titanic – og det dukker stadig opp små ting.
        Ja jeg syns også den nyeste er fantastisk laget – men får en mer autentisk følelse av de gamle =)

    2. Så lekkert det bildet er på veggen!

      TITANIC er en fantastisk film og historie. Mange filmer er laget og jeg liker de alle 🙂

    3. Jeg har sett Titanic film før og jeg kan godt se den igjen. Det var virkelig en film man virkelig husker og til og med sant historie:)
      Og flott bilde på veggen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg