TESTING-TESTING..dag 1 av 5

Som jeg nevnte i går, tenkte jeg å prøve å føre en slags dagbok over matinntaket mitt ut året. Ikke for å telle kalorier ( i første omgang, i alle fall) men rett og slett for å se hvordan jeg reagerer på de forskjellige tingene jeg spiser – og om det er noen sammenheng mellom eventuelle sinnstilstander og reaksjoner..

Det blir ikke noe skjematisk oppføring her, men altså..

Frokosten ble inntatt temmelig seint – det vanlige knekkebrødet m/ kaviar og egg.. og det gikk veldig fint, sjøl om jeg følte meg veldig “oppfylt”..
Utpå dagen var jeg ute og en liten tur hos broren min – og på den runden spiste jeg nesten en hel proteinbar..og en twistbit…det gikk også veldig fint, men jeg hadde fremdeles den tunge, mette følelsen som gjorde at jeg ikke klarte tanken på “tung” mat..derfor ble det jårr – igjen – og i løpet av ettermiddagen spiste jeg 4 riskaker m/ost, mer sjokolade, samt mandelkjernepudding m/rød saus..og fikk ei helsikkes sukkerdumping..så daaa var det bare å bryte innpå et tørt knekkebrød, for det døyver det litt.

Såååå…tja..hva jeg foretok meg i går ellers, står det litt om i det forrige innlegget mitt..men jeg avslutta da dagen med å lage meg et dobbelt ostesmørbrød med kjøttrull & melk..og det gikk nesten heilt fint. Kjente at det begynte å murre litt da jeg hadde spist halve – men berga meg på det at jeg stoppa totalt opp med etinga – og venta lenge-lenge før jeg småspiste resten..så ja..da fikk jeg i allefall i meg de to skivene der uten alt for store problemer..men mesteparten av melka sto igjen, og ble satt i kjøleskapet til et nytt forsøk i dag 🙈

Når jeg ser over tingene nå – er det ikke noe spesielt som slår meg sånn umiddelbart. Jeg var i et jevnt humør hele dagen..det vil si en del tenking & grubling, men med hovedfokus på at jeg har det faktisk veldig bra – med null & nix grunn for å surke og synes synd på meg sjøl.
Konklusjon: en helt grei dag på alle måter 😊

Det var forreste ikke bare-bare å komme på noe intelligent å legge ved av bilder her i dag….for jeg tviler sterkt på at dere bryr dere så veldig mye om bilder av maten min..så jeg legger heller ved et par bilder som er tatt tidligere i hhv. sommer og høst – men som gjør i alle fall meg glad 😉

 

6 kommentarer
    1. Mat og proteiner må man tenke på hver dag! Ikke så lett for deg dette, dumt at du skal slite så veldig!
      Vakkert bilde fra havet, elsker slike bilder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg