TAR DET ALDRI SLUTT???

Jeg må bare få si at dagens innlegg kan vel kalles et “surkeinnlegg” – sjøl om jeg er ferdig med surkinga for leeenge sida..

Gårsdagen ble definitivt ikke i nærheta av hva jeg hadde håpa på. Siden jeg ikke hadde sovet noe den natta, visste jeg at energinivået nok ville prøve å krype under hælene på meg i løpet av dagen..så derfor fant jeg ut at jeg skulle ta en gå-sakte-aksjon, som skulle bestå av at jeg kun skulle surre meg ned på post-i-butikk og hente en juleløper jeg hadde bestilt for lenge sida – og som endelig var kommet.

Joda – så langt, alt vél. Jeg fikk starta kjærra og hengav meg til å skrape stålis av ruta i bortimot 14 blå – men midt oppi all galskapen, var det faktisk godt – fikk klarna hauet godt da, kan man si, hehe..

Så surra jeg meg ned på den butikken som er mitt “postkontor” for tida, og fikk henta ut pakken..og så tenkte jeg at jeg skulle høre med broren min om han var hjemme og hadde lyst til å spandere mårrakaffe på søstera si.. ja..det var det jeg tenkte..for tenk – det tenkte ikke samegutten min..ne-hei..han tenkte garantert: “nuh skal vi plage ho trøtte, gamle kjærringa og se korsn ho takle stress etter ei natt uten søvn…”
For da jeg kom ut i bilen og vrei om nøkkel´n.. nekta han å starte..

Blaaargh!!! Det var fritt for strøm..noe jeg syns var veldig rart, sia han nettopp hadde starta som ei kanonkule i fritt fall hjemme..
Jeg prøvde et par ganger – men nei, han klarte ikke dra rundt nok til at jeg fikk start.

Så hva gjør man da?
Ringte brorsan først for å høre om det faktisk var muuuuulig…(han er liksom bestandig min “støttespiller” som jeg ringer og auser ut spørsmål & frustrasjon til, når jeg ikke skjønner bæra av hva som skjer med bilen)
I dette tilfellet kunne det jo være alt fra batteriet til dynamo eller reima..

Deretter var det bare å krype til korset og ringe NAF…

Jeg fikk kar´n til å teste batteriene – og han fant ut at i allefall det ene ladet dårlig..men anbefalte å få de testa av folk med skikkelig utstyr..

Så da var det bare å kjøre ned på den lokale batteriservice-sjappa og få det sjekka av profesjonelle, da..og (alle sarte sjæla, hold for øran..eeh auan..)
SATAN I HÆLVETTE OG TYKJEFAENSDRITT!!!!! Tar det ALDRI slutt på galskapen?
BEGGE batterian var dau som ei sild på matbordet…
..men det skal sies – trøtt eller ikkje trøtt – etter den kraftsalva som jeg halvveis brølte for meg sjøl nede på butikken – pusta jeg stort sett rolig. Litt småstressa før alt var i boks? Ja DET var jeg – men det er lov, tenker jeg..

Og så da? Tja..det var jo morsomme nyheter å få, nu rett oppunder jul (NOT!)..for batteriene var så dau at det  nytta ikke å lade dem opp under kjøring heller – så jeg måtte ha 2 nye der og da..
Akkurat det gikk jo ikke, da økonomien min allerede er på sparebluss..så da var det bare å innse fakta – jeg måtte prøve å få lånt meg penger til trygda kommer den 10.

Jeg fikk de på butikken til å gi meg starthjelp så jeg kunne kjøre bort til brorsan å bælme kaffe mens jeg tenkte & prøvde å få tak i et av veldig få mennesker jeg kjenner, som faktisk har mulighet til å låne meg tett på 5000 kr bare sånn ut av det blå..for det ble prisen jeg måtte betale, siden det måtte skaffes til veie så kjapt.

Og ja – jeg fikk låne de penga når jeg fikk tak i vedkommende (tenk å plage folk på jobb på den måten) – og etter ei koselig drikke-kaffe-og-skravle-stund hos broren min, ga han meg starthjelp igjen, sånn at jeg kom meg tilbake til byen og fikk skifta de sabla batteriene.

Og surket mitt ellers i detta innlegget? Vel, det går bare rett og slett ut på at jeg nå har en sånn ekkel klump i magen, fordi jeg veit at når trygda kommer, forsvinner alt – og vél så det – av det jeg trodde jeg hadde i ekstra denna måneden, siden det er halv skatt – og jeg er blitt lovd å kunne jobbe noen få timer privat for nettopp å kunne ha litt ekstra.
Men – midt oppi alt, er det da egentlig ingen grunn til å surke for mye. For sjøl om jeg nå blir å sitte igjen med mindre å klare meg med enn vanlig likevel – så kunne det ha vært SÅ utrulig mye verre – for tenk om jeg IKKE hadde venta inn de ekstra pengene? Da hadde jeg bare måttet parkere bilen på ubestemt tid.
Så wohoooo & wihiiii..tross alt 😉❤️

Ellers må jeg bare si at dagen i dag har starta bra..jeg la meg litt over klokka 21 i går kveld..sovna som en stein – og sov jaggu til klokka var nesten halv 10 i dag..såååeeeh..

Og sånn på tampen – siden jeg nå har sovet bort hele mårran, blir dagens luke i adventskalenderen å komme ganske mye seinere utpå dagen 🙈😁

10 kommentarer
    1. er lov å lire av seg noen gloser når slike ting inntrer ,aldrig kjekt når pengene går unna på ting som en ikke venter,men du er avhengig av bil så da må en betale ,håper det går bra med lite i julen alikavel :=)

    2. Slik skjedde med meg i går. Var så glad da jeg fikk komme meg på arbeid for å være sammen med de eldre og når jeg skulle hjem, ville ikke bilen starte. Så da var da bare å tilkalle NAF og bilen ble fraktet hjem. Problem med batteri også. Ringte til bilverksted men fikk ikke time før neste uke. Men jeg har ikke brukt noen glosser:)

    3. Er det mulig å være så uheldig som deg? Uff, jeg får helt vondt! Og gloser kommer heeeelt av seg sjøl i sånne situasjoner! God trøsteklem <3

      1. God mårra 😊 Ja det var en liten nedtur, men jeg var utrulig heldig som fikk låne de pengene. Så jul eller ikke, det er så superviktig at jeg får betalt tilbake hver ei krone når trygda kommer, for å vise at jeg er tilliten verdig 😊

    4. Å, det er bare så utgjort.🙄
      Men nå blir bilen god som ny når det gjelder batterier da. Og det er godt å kunne få låne, men neimen ikke godt når trygda blir skalka med en gang du får den.
      En klem hjelper ikke på økonomien, men du får en likevel 😘❤

      1. Ja det er ikke mye moro å tenke på at jeg må “kvitte meg med” så mye av trygda, men er så utrulig takknemlig for at jeg fikk låne penger..og som du sier, nå er i alle fall den biten av bilen oppgradert😊 Takker så mye for klemmen…den hjelper på så mye & mangt ellers, den ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg