TANKER OM 31. OKTOBER

Da er det 31.oktober og for veldig mange betyr det Halloween feiring – en skikk som sikkert alle nå veit ikke er norsk, så jeg gidder ikke skrible om det. Men det jeg vil dele med dere er mine tanker om denna dagen, fordi den er faktisk veldig viktig for meg.

Bildet er lånt fra nettet.

De som har fulgt meg over en del år veit vel nå at jeg er paganist. Hva det er? Det finnes nok like mange forklaringer på det, som det finnes folk. En hedning..en ikke-troende… For meg er det grovt sagt en som respekterer og prøver å leve i pakt med naturen, som gjør hva h*n vil så lenge det ikke skader andre, og som har akseptert at det er mer mellom himmel og jord enn det man ser. Jeg tilhører ingen spesifikk religion/trosretning som f.eks Wicca, men henter mine inspirasjoner fra flere steder som keltisk, norrøn og samisk religion…og har ellers ei klokkeklar tro på at universet leder meg rett.

Så til det som er poenget med dette innlegget..mitt syn på dagen i dag. Når det kommer til den nye “høytida” Halloween, så ELSKER jeg den. Jo mere skrekk & gru jo bedre.

Bildet er lånt fra nettet.

Men i tillegg symboliserer dette starten på en ny årssyklus for meg. Nå starter alt på nytt.. Vinter, vår, sommer og høst.

Bildet er lånt fra nettet.

Så dagen i dag går til veldig mye refleksjoner og ettertanke. Til å se tilbake på de syklusene som har vært og glede seg til de nye som kommer. Noen år feirer jeg ved å trø meg en tur ut i skauen, tenne bål og litt rensende røkelse..mens andre år er jeg bare hjemme og koser meg…og Halloween blir bestandig markert i tillegg.

Yeppz, det var litt tanker fra meg om en dag som noen elsker, noen hater og noen bare rett og slett finner ubetydelig.

Ellers ligger det faktisk 2 nye TikTok’er ute nå. En fra i går  HER og en fra i dag HER.

 

2 kommentarer
    1. interesant :=) jeg er nok en av dem som finner dagen ubetydelig ,den gang våre barn var barn var ikke halloween kommet til Norge ennå som jeg merket iallefall ,og her på bygda er det ingen som feirer ingen barn heller som kommer på døra ,men jeg tok da med litt godis på strikkekafe i dag og kalte det halloweensnop hi hi

      1. Så kjekt at du syns det 😊 Ser den at det ikke er noe fokus på feiring, spesielt om det ikke er unger som kommer på døra. Men Halloween snop på strikkekafeen var lurt, hihi 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg