TA DÆ EN JÆVLA BOLLE!!

God mårra alle sammen.. i natt har jeg hatt ei hellsikkes natt, fordi jeg har nesten ikke sovet – og har nå sittet å bælma kaffe i flere timer. Dagens TikTok-video er posta og jeg var så sabla “dum” at jeg tok meg en liten runde innom diverse SoMe for å sjekke tingenes tilstand i det ganske land – og verden for øvrig. At jeg aldri lærer!!! Jeg blir jo faktisk både fysisk og psykisk sjuk av å være vitne til hvordan verden ser ut til å ha gått totalt av hengslene..og i dag er intet unntak, da jeg nå har fullt kaos i både kroppen og hauet.

For det er jo så vanvittig mye negativ dritt som skjer rundt om kring – hele tida. Krig og ufred, krangling og hetsing..og alle mener at akkurat DE har retten på sin side. Før jeg kom så langt at jeg hadde vett nok til å stenge ned alt av info som kom hoppende mot meg, rakk jeg å registrere flere ting som jeg faktisk finner skremmende. Noe av det orker jeg ikke å ta opp her, men en ting som jeg vil dra frem er det drapet som tydeligvis skjedde nå rett før jul, der en 14-åring..æ meine FJORTENÅRING nå er sikta for knivstikking og drap på en mann i 20-årene. På grunn av – etter det jeg forstår – en krangel som oppsto da den drepte tydeligvis hadde filma flere personer inne på bussen der drapet ble utført. Hva som er fakta og ikke fakta kan jo ikke jeg (eller noen andre som ikke var til stede) si med sikkerhet, men ut fra det jeg leste om saken er det flere ting som jeg reagerer på og finner beint ut skremmende.
For det første – hvorfor i Helvette er det blitt sånn at folk trur det er greit å filme og ta bilder av vilt fremmede uten å spørre om lov? Personvernloven gjelder faktisk fremdeles..
Og for det andre, hva har skjedd med menneskeheta siden så utrulig mange velger å gå i fysisk, voldelig konfrontasjon med andre når det er noe?
At fjortenåringen nå tydeligvis angrer og er lei seg skulle da for faen ellers bare mangle tenker jeg – og lurer veldig på hvorfor i pokker han sprang rundt med kniv i utgangspunktet..

Så ja, jeg blir faktisk både sliten og sjuk av å lese alt dette som foregår rundt om kring.. og som jeg starta med å si, så lærer jeg jo aldri at jeg bare må holde meg unna nyheter. Og i tillegg burde jeg nok egentlig melde meg ut av de fleste gruppene jeg er med i, for i store deler av disse gruppene – det være seg protester mot alt fra strøm og matpriser til selve regjeringa, renner det over av mennesker som dessverre slitere for å klare å få den kabalen som kalles livet til å gå opp. Det er fattigdom, sykdommer og depresjoner over hele linja, og midt oppi detta sitter ei totalt likegyldig regjering og en haug med forståsegpå´ere rundt om kring i landet som mener at regjeringa har rett, som forteller andre hva de MÅ og IKKE MÅ og at det er jo bare å “ta seg sammen”..og da tenker jeg “Værsågod!! Ta deg sammen DU”, og slutt å vreng ut av deg påståeligheter du faktisk ikke har noe grunnlag for å forstå deg på. På vegne av både meg sjøl og alle andre som sliter fysisk, psykisk eller/ og økonomisk – se til Hælvette å ta dæ en jævla bolle og bruk tida di til noe mer konstruktivt enn å sparke de som allerede ligger nede.

Okey..det ble litt av et mårrainnlegg detta, men jeg satser på at det tåler dere. Nå skal jeg ta meg mer koffein og jobbe iherdig for å holde meg unna SoMe resten av dagen, hehe.

Ha en riktig flottersfin dag da alle sammen – og STAY STRONG! ❤️

8 kommentarer
    1. Verden ar gått av hengslene. Men det hjelper ikke å fylle opp med negative kommentarer og innlegg. Det hjelper ikke å male fanden på veggen som vi sier her.
      Jeg har litt pause nå i jula fra alt som kan vekke frustrasjonen og irritasjonen over alt fra regjering, til krenke-hysteri-folka

      1. Trur vi har litt forskjellig oppfatning av hva det betyr å male fanden på veggen, fordi for meg betyr det å svartmale ting for å gjøre det værre enn det er – noe jeg absolutt ikke føler at jeg gjør. Verden ER blitt riv, ruskende gal i forhold til hvordan jeg personlig tenker og føler 🤗

      1. Skjønner jo hvorfor, men ja det lurer jeg på, og det gjelder ikke bare han guttungen her men absolutt alle som går rundt med kniv. Både bråkmakere og de som må forsvare seg Tenk om INGEN hadde gått med noe som helst våpen 🤔Jada, æ veit.. utopi – fantasi 😁 Og yeppz, er nok lurest, hehe😉 Klemz 🥰

        1. Vel, her har de «alle» kniv og sier wallah wallah. Jeg trenger ikke undres meg hvorfor, det står i boken. Men anyways, finn noe å kose deg med, enda jul – klem og stay strong 🥰🐰

    2. her fikk du en real utblåsing,lenge siden jeg slutta å følge med for ja det er jo bare elendighet,og gruppene jeg følger er av den hyggelige sorten 😄
      nå har eg måket snø og gått tur ,tenker over kor vakker naturen er og kor heldige vi er som bor sånn til ,håper du har mulighet til å gå deg en tur ut du også og koble ut tankene litt ,klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg