SUKKERDUMPINGENS STYGGE C

Godmårra fra Casa Del Snyfokk.. Joda – sjøl om det ikke snør akkurat nå, har det lava ned på nytt igjen i går kveld og natt – og nå fyker det en del utenfor vinduet mitt..
Men svarten heller – det jeg ikke kan gjøre noe med, er det bare å ignorere så godt man kan..

Det jeg derimot KAN gjøre noe med, er den jækla sukkerdumpinga som jeg opplever støtt og stadig. Det som er så sykt, er jo at den – på lik linje med reaksjonene mine på normal mat – ikke følger noen logikk for når den velger å slå til. Det har gått veldig greit noen dager nå – har smatta i meg av karamellen jeg fikk hos go´venninna tidligere – uten problem. Litt antydning har jeg kjent – men ikke mye.

Men så, i går.. Jeg spiste litt søtt borte hos henne, men absolutt ikke mye i den store sammenhengen..og alt virka veldig ok. Til i natt…flere timer etter at jeg hadde kommet hjem – og faktisk nesten hadde sovna. DA begynte det å skje ting..og jeg visste at det ble ei hællsikkes dumping, fordi det påvirker synet mitt når det skjer.

Yeppz..synet.. Det starter med at det bygger seg opp en “flekk” i synsfeltet mitt..en sånn flekk som man får dersom man er uheldig å stirrer rett på f.eks ei lyspære – og når man da lukker øynene, blir den en skarp flekk som flyter rundt på netthinna..
Sånn er denne flekken min.. den starter som en liten, forstyrrende prikk, som vokser seg stadig større mens den “bukter og vrir” seg, helt til den blir en stor, lysende C som dekker hele synsfeltet – og den er like jævlig irriterende enten øya er åpne eller igjen.

Fant ingen ting på nettet å bruke, så jeg har laga denne sjøl, for å prøve å illustrere..

Da er det minimum en halvtime svetting og skjelving – og deretter bytting av klær fordi jeg har blitt dyvåt av svette.. Det eneste som hjelper litt, er å bryte innpå et grovt knekkebrød – helts tørt, men med hvitost fungerer også – og melk.
Så i natt ble det da en sånn runde på meg.. og jeg kjenner at jeg er en smule småtrøtt og sliten nå, men det fikser nok et par liter med mårrakaffe.

Men tilbake til starten av innlegget – hva man kan og ikke kan gjøre noe med. Jeg KAN jo gjøre noe med dette. I alle fall 90% av det.. for jeg trenger IKKE spise sukker i form av snop og anna dritt. Men dessverre har det faktisk skjedd at jeg har fått sukkerdumping av ting som inneholder små mengder sukker – som melk.. noe som da er veldig rart, da jeg faktisk bruker melk for å fordrive ei pågående dumping.. Vondt skal vondt fordrive, da kanskje..

Jaja.. det ble kaotiske mårratanka fra denna kanten..
Nå skal jeg sette meg ned og lese igjennom de innleggene jeg ikke rakk i går, siden jeg var borte stort sett hele dagen..

14 kommentarer
    1. Ønsker deg god bedring. Ikke greit å ha det slik. Og som du sier natta ble jo ødelagt.
      Ta vare på deg selv i dag og håper du nyter en god morgen med kaffe..
      God klem fra meg.

    2. Kjedelig og ubehagelig 😑
      Men så er det noe med at du VET hva det er og hvorfor det skjer 🧡 For det høres ikke noe godt ut.
      Lag deg en god dag 😊

    3. Oh…så fælt at det skjer slike ting i kroppen din. Sukker er vel ikke bra for kroppen. Jeg prøver også å unngå det. Litt vanskelig innimellom. God bedring❤

    4. Uff så ille. Jeg kan få sånt om jeg drikker melk uten å ha spist noe først. Hjelp, så vondt det er også. Man ser jo stjerner og måner. Alt med måte, må man nok terpe inni seg. God bedring, og ikke mer sukker i dag da vennen.

    5. Hmmm ….. det der må være både vanskelig og ekkelt! Man kan jo klare å unngå for mye godis, men om en reagerer på det sukkeret som er i vanlig mat, så….! Stønn…. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg