SØSKENDAGEN

Jeg lærer og oppdager stadig noe nytt.. I dag er det tydeligvis søskendagen..!!??
Hvor mange av dere var klar over det?

I teorien er det selvfølgelig greit nok med en søskendag..vi har jo morsdag og farsdag, så tja – hvorfor ikke.
Men jeg blir litt…ikke provosert, men heller oppgitt over at det blir fremstilt som en selvfølge at søsken er der for hverandre – bestandig.. og tar vare på hverandre – bestandig..er glade i hverandre – bestandig..

Kreditt: Dagbladet

Æ meine – reality check, folkens. Det stemmer jo absolutt IKKE!!

Sjøl har jeg ei søster som har valgt å kutte kontakten med meg og søstersen sørpå, fordi hun fikk det for seg at vi snøt henne for en farsarv (som aldri eksisterte andre steder enn i hennes hode)

Jeg kjenner folk rundt meg som er i (bokstavelig talt) krig med et eller flere av sine søsken.. og tilfeller der jeg er sikker på at den ene kunne ligge i gjørma og daue, uten at den andre brydde seg.

Så nei – det er IKKE en selvfølge at søsken er nært eller glade i hverandre..

Men med det sagt – gratulerer med søskendagen til mine to: brorsan Erik & søstersen Nina.
Lover U så fjæra fyk 😉💖

12 kommentarer
    1. Det er vel med søsken som med andre folk, det er ikke alle man har kjemi med 🙂 Jeg har heldigvis god kontakt med mitt eneste søsken, min lillebror. Og mine foreldre hadde veldig nært forhold til sine søsken. Men jo, jeg kjenner folk som har vært i krig med sine søsken i et halvt liv. Sånn er det bare. Alle kan ikke gå sammen som en glad gjeng 🙂
      Ha en kjempefin dag, med eller uten søsken ♥ Klemmer ♥

    2. Visste ikke at det fantes en søskendag, ikke at det har noen betydelse. Jeg har 4 søsken (3 brødre og 1 søster), og omtrent null kontakt med noen av dem. Søsteren sier hver gang, eller de få gangene vi møtes, å jeg er så glad i deg og savner deg. Særlig!!! Jeg hører ikke noe fra henne om jeg ikke selv ringer henne, så det har jeg sluttet med.

    3. Ante ikke at det fantes søskendag. Jeg vokste opp som enebarn, men fikk to halvbrødre i voksen alder. Har god kontakt med dem, og i påsken skal vi møtes. Men jeg vet av søsken som ikke har kontakt. I begge tilfellene var det kniving om arv. Nyt søndagen!

    4. Nei, det er jo en grunn til at rettstiedene er fylt til randen av arvetvister *hehe*.
      Heldigvis har jeg et godt forhold til nin bror. Selv om vi ikke får møttes så ofte, så er det et helt spesielt bånd der; For når alt kommer til alt, så er det til syvende og sist oss to mot verden 🥰

      1. Mhmm..ikkje sant, hehe..
        Så godt å høre..for sånn har jeg det med ho søstersen på Østlandet..vi kan være fra hverandre i år…men om det virkelig gjelder, ja da er det oss to mot verden 😉❤️

    5. En søskendag – ja, hvorfor ikke….! 🙂 Det visste jeg jo ikke, men – lillesøstra mi skal feire sin 50-årsdag påskeaften, så da blir det iallfall søster-feiring på meg! 🙂

    6. Vii er 6 søsken, og vi har heldigvis godt forhold alle sammen. Vi er ikke alltid enige om alt, og kan diskutere, men forholdet oss i mellom er godt og vi har alle kontakt med hverandre. Vi er heldige! 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg